jaky laser na vyrobu DPS

J.B.H. hw-news
Středa Březen 17 14:23:49 CET 2004

Tak asi pred 8 lety jsem v bla (www.bla.cz), tehdy jeste na namesti za majem (nevim jak se to tam jmenuje), obdivoval 1,5W a 2W lasery (zeleny a cerveny), meli toho plnou mistnost, hnali to kolem dokola a pak oknem ven na kostelni vez nebo co to bylo, nez mi to zapnul, tak nejdrive pustil vodovod do chladicu, opravdu to meli napojene primo na vodovod a naplno to otevrel, netusim co to bylo, ale vypadalo to jako dute desky kudy tekla voda a na nich sedelo spousty velkejch hribecku (asi diody, to je asi jedno), pusobilo to impozantne. Tehdy jsem se ho ptal na rezani papirovych sablon na strikani motivu na dopravni znacky a rikal, ze by to chtelo CO2 a ted si nepamatuji presne ten vykon, tusim ze to bylo pul watu. Takze na odparovani medi, aby se odparila dostatecne rychle a nespalilo to to pod tim to chce daleko vetsi vykon a pak prudke ostreni (z hodne sirokeho paprsku, aby nad i pod ohniskem byl vykon rozlozen do velke plochy) a konstantni rychlost posunu, drzim palce, neupa!
lte si ruce, pokud chcete radu, zkuste bla, prej se lasery stale zabyvaji.

JBH