PALM

Hynek Sladky sladky
Středa Březen 17 14:23:48 CET 2004

no, proc tedy zrovna nepouzit psiona, nebo napr. jornadu od HP. Vypada to
asi takto:

1) PSION 5mx: velka klavesnice, pamet (tusim, uz je to davno) 16MB, stabilni
operacni system EPOC, slot na pametovou kartu,
IrDA port, programovaci prostredek je nadstavba (resp. knihovny) ktere se
nainstaluji do VisualC, vyborne reseni, parkrat jsem
v tom programoval, programuje se uplne jinak nez microsoft. filozofie
programovani je zalozena predevsim na osetreni chyb, pokud napr nemate
pamet. Lze si osvojit do 14-dnu. Seriovy port ma samozrejme take. Zadne USB.
Za dobu meho pouzivani jsem NIKDY neprisel o DATA a NIKDY jsem nepouzil
RESET. Cernobily displej.

2) Jornada (moje zkusenost 680): relativne dobra klavesnice (mensi nez u
psiona), 2 sloty (pcmcia+cfII), 16mb ram, irda, seriovy port. Hlavni
nevyhoda spociva v nestabilnim OS WindowsCE. (nestabilni z nasledujicich
duvodu: filozofie CE je zalozena na tom, ze v ROM je adresar /Windows, ktery
se da stinove prepsat v RAM. Takze napr v adresari windows mate sys.drv od
souboroveho systemu a pokud vy nakopirujete do adresare /windows soubor
stejneho nazvu, wince zacne pouzivat ten co jste tam nakopirovali, coz ma za
nasledek fatalni zablokovani systemu, funguji pod tim docela dobre i viry).
Z toho duvodu je system velmi nestabilni. To by ovsem nevadilo kdyby se to
dalo vyresit prostym resetem. Problem je v tom, ze na jornade prosty reset
neexistuje. Pokud spustite mnoho programu a nektere se kousnou (ano,
kousnou, neoznami chybi pamet, proste se kousnou), je tam prozretelne
tlacitko na reset, ktery ovsem zpusobi pouze teply start systemu, takze vas
nezbavi chyb uvedenych vyse. Na odstraneni chyby kopirovani musite VYTAHNOUT
OBE BATERIE (Liion velkou + cr2032 zalozni) CIMZ PRIJDETE O VESKERA DATA
KTERA NEJSOU NA CFII (tento zpusob resetu musite obcas z neznamych duvodu
delat i normalne). Jinak ma barevny displej half-vga. Programovani: stahnete
si z microsoftu embeeded visual studio (kupodivu zadarmo), vypada to jako
visualC, funguje to jako visualC, programuji se v tom programy, jakoby
clovek psal program pro Windoze (samozrejme s jistymi specifiky jako
UNICODE).

--- ceny:
ja jsem koupil psiona 5mx (cca 1 rok jety, v dobrem stavu) za nejakych
14KKc, jornadu asi za 18kkc. Moje zkusenosti:
chtel jsem koupit jornadu, protoze se mi libil barevny displej. mohu vam
ovsem rici, ze to NESTOJI ZA TO. Mnohem dulezitejsi
prioritou je schopnost ochrany dat v takovem zarizeni, coz (za predpokladu,
ze implementace wince je ve vsech pristrojich tohoto druhu stejna) WinCE v
zadnem pripade nesplnuje. Hardware je z hlediska IO/implementace v podstate
stejny (psion ma risc arm, jornada ma hitachi na 133mhz, ale z hlediska
uzivatele reaguje psion daleko rychleji).
Takze moje doporuceni: kupte si neco co vypada jako psion/jornada/tuna
dalsich (s klavesnici, portem), a co NEMA OS WINCE. (dobry OS je napr.
zmineny EPOC, linux).
-----
na zaver bych dodal, ze ze zkusenosti, jake jsem nabyl bych si uz NIKDY v
zivote nekoupil vec, ktera obsahuje WINce. Mozna ma
nekdo opacne zkusenosti, takove jsou ty me.
d.

David Belohrad, Div. PS/Beam Diagnostics
C.E.R.N. Site de Meyrin, CH 1211 Geneva 23
http://www.cern.ch
David.Belohrad@cern.ch
Tel +41.22.76.76318  Fax +41.22.76.78200
GSM +41.79.73.50937