Do ktereho nebe odesel HDD

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:23:44 CET 2004

No tak presne tohle, v dobach kdy flashky byly v podstate nedostupne, mely
Connery. Ty mely na magnetickem mediu urcitou cast firmware. V OTProm mely
z vyroby ulozene konstanty prenosove trasy zesilovac - hlava - medium -
hlava - zesilovac - prevodnik (adaptivni threshold).

Nove disky maji flash, ale neda se vyloucit, ze nekteri vyrobci z uspornych
duvodu ukladaji firmware na disk podobne jako conner. Bootloader je v
takovemto pripade velmi jednoduchy, protoze se neuklada se stejnou hustotou
jako data, maximalne ma jen nejakou vetsi ochranu proti poskozeni zaznamu.

Pokud doslo k poskozeni flashky, je mozne,ze se bude disk pak chovat
kdovijak. ATA sbernice ma interface "zadratovany", jen nektere specialitky
se predavaji procesoru (usinani, ID, SMART a pod.). Zkuste disk vrazit do
linuxoveho stroje (v BIOSU ho zruste) a pak mu dejte (disk je na druhem
interface jako master, vy jste prihlasen jako root)

dd if=/dev/hdc of=/disk.img

Az to budete mit, dejte mi vedet (+cc na sms 724079109), poradim jak dal.
Pokud se vam podari udelat disk.img, mate vsechny data v suchu. podotykam,
ze disk.img bude velky jako cely tamten disk!

Za posledni 3 roky jsem zachranoval 4 disky (z toho 1 nebyl muj), celkem
uspesne (az na ten co nebyl muj, tam si prepsali pres 1GB zacatku partisny,
takze urcita data (officovske soubory) jsem jim sice vydoloval, ale bez
nazvu a v tisici verzich).

Taky jeste zkuste vymenit kabel, striknete na konektory kontox. Me se neco
podobneho stava s mym diskem (v supliku). Prostriknu, napruzim kontakty,
razantne vrazim do stroje az se zakymaci a jede OK.

JL.

Odes?latel: serych@panska.cz
Odesel mi totiz disk. Chci se zeptat pritomnych, zda nevedi, jestli si disk
pise udaje o sobe sam na sebe. Zavada se totiz mimo necitelnosti projevuje
i tim, ze POST na zacatku disk nejdriv marne hleda, strasne periodicky
chroupa a pak ukaze typ disku "rozsypany caj". Sice si osobne myslim, ze se
asi urvala nejaka z hlavicek, tedy ze disk odesel do magnetickeho nebe, ale
tvrzenim, ze typ disku je napsany nekde v nejake flashce na jeho
elektronice byste mi mohli dat trochu nadeje, totiz ze doslo k odchodu do
silikonoveho nebe, a tedy, ze by se vymenou elektroniky dala stahnout data.