Velky C v nap. zdroji

Stanislav Holecek hw-news
Středa Březen 17 14:23:38 CET 2004

Zkuste ten MOSFET budit klasickym totem-pole zapojenim (dvojcinny stupen - v
podstate spojeni dvou emitorovych sledovacu opacneho typu vodivosti, spojene
baze a emitory, kolektor PNP na zem, kolektor NPN na napajeni) - proud je
pak treba pouze ve spickach na nabijeni/vybijeni Cgs a staci dat do serie s
privodem do G omezovaci odpor, aby ten spickovy proud neprestoupil rozumnou
velikost... Mozna by slo pouzit i paralelne spojene CMOSove vykonove budice
4049 ci 4050 - vystup je podobny jako totem-pole; je ale treba posoudit
jejich rychlost a v pripade potreby zvolit verzi HC, tam bude ale zase mozna
problem s velikosti napajeciho napeti versus potrebne buzeni u neLogicLevel
MOSFETu...

Dalsi moznosti je ten bipolar, ktery by taky slo budit totem - pole
zapojenim (ovsem s tim, ze pri aktivni casti pulsu tam tece trvaly bazovy
proud), popr. klasickym stupnem se spolecnym emitorem. Zkusil bych BUT11,
BUT12, BUT56 a podobne bezne dostupne transistory; nejsou sice frekvencne
kdovico (treba BUT56 ma fT cca 10 MHz), ale treba vyhovi. Pripadne najdete
neco v rade 2SCxxxx, je obecne rychlejsi...

Jirka