Velky C v nap. zdroji

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 14:23:35 CET 2004

  Zdravim!

  Keby si to chcel mat bezkontaktne, da sa to urobit aj z MOSFET-
mi :
 Do privodu daj nabijaci odpor a paralelne k nemu 2 MOSFET-y
zapojene seriovo "proti" sebe (aby to neslo cez ich interne diody -
diody proti sebe - SOURCE-mi spojene MOSFET-y).
  Toto bude plavajuce. MOSFET-y budu mat spojene aj GATE. Na
budenie MOSFET-ov pouzi opticke oddelovace PVI1050. Je to
vlastne opticky generator napatia 5V alebo 10V : je to ako optoclen
- na vstupe je LED-ka a na vystupe fotoclanky s napatim 5V alebo
10V a prudom cca 5uA (pri budeni LED 20mA). Tych 5uA na
nabitie GATE staci - na rychlosti tu nezalezi (cca 10ms). Pre
vybitie GATE dajte paralelne odpor cca 10Mohm.
  Takymto sposobom riecim vela veci spinania s MOSFET-mi :
napr. prepinace velkych prudov - uplne plavajuce, zmena
napajacieho napatia zosilnovacov - trieda H, atd. , atd. atd. .
  Keby si nechcel velky vykon, ale chces iba obmezdit nabijaci
prud (napr. toroidneho trafa, ktore ma velku odberovu spicku), tak
staci pouzit na mieste MOSFET-ov optotriak. Toto tiez pouzivam a
je to jednoduchsie. Pre velke vykony ma triak na sebe stratu:
P=Ut * I , kde Ut=cca2V. MOSFET-y musis vyberat tiez s malym
odporom, ale take aby boli aj napatovo dimenzovane - to je niekedy
problem : s dovolenym napatim MOSFET-ov stupa ich odpor. Preto
sa od urciteho vykonu oplati pouzit IGBT, alebo uz spominane rele
(stykac a pod.). Ale nakoniec je jednoduchsie urobit plynuly nabeh
zdroja.
  To je cosi z mojho know-how ;-) .

  S pozdravom
                              Igor