C-kompiler-PIC

Ales Prochaska prochaska
Středa Březen 17 14:33:48 CET 2004

> Osobne mam jiny nazor, ale na druhou stranu asi ne tak bohate zkusenosti se psanim kompilatoru.
> Jen jsem se presvedcil, ze je jednodussi napsat prekladac podle
> matematickeho modelu, nez podle svehlave vymyslene predstavy.
> Otazkou je co si mam pod "kompilatorem" z nasledujiciho predstavit:
> - lexikalni analyza
> - generator primitiv
> - optimalizace
> - generator codu

> A taky nechapu pros s timto tematem je nutne odbihat jinam.

> S pozdravem
> MK

Neni nutne odbihat, to byl jen muj navrh, abychom nebyli vystipani pro
off-topic.

O naproste nezbytnosti mit ten matematicky model (alespon formalni popis
syntaxe) a jasno v semantice bych si nedovolil pochybovat. Opravdu to
bez toho nejde, v tom muzu jedine souhlasit.

Kompilatorem (volne zamenuji pojmy kompilator a prekladac, prestoze
vim, ze je to nespravne :-)) jsem rozumel preprocesor (obdoba
ceckovskych #if, #include), lexikalni a syntaktickou analyzu a
optimalizaci na urovni interni reprezentace. Ten oddelene zmineny
generator kodu mel obsahovat platformove zavislou optimalizaci a
vlastni generator kodu. Vsechny optimalizace ovsem na rozumne urovni
slozitosti, abychom mohli mluvit o jednoduchem prekladaci. Rekneme tak
na urovni kvality kodu TurboPascalu 3.0 (ktery ale nebyl tak docela
spatny).

Co se tyka rozdilnosti nazoru, skutecne to delam "jinak" (ale zase ne
tak moc) nez vetsina ostatnich autoru prekladacu, takze se tomu
nedivim.

Ales Prochaska