Nekolik otazek

havraj1.edu@mail.cez.cz havraj1.edu
Středa Březen 17 14:32:55 CET 2004

Cau, snad na prvni otazku. Krystalova (keramicka) prenoska nevyzaduje spec.
korekcni predzesik jako magnetodynamicka prenoska. Esi si dobre vzpominam
(literaturu mam bohuzel doma) tak vyzaduje pouze predzesilovac s vyssim
vstupnim odporem, citlivost jen placnu - stovky mV.
Ale to jak se prenoska chova tobe po pripojeni do zvukovky se me spise jevi
jako by slo o magnetku (zvetsujici se utlum smerem k nizsim frekvencim),
ale to by byla i velmi nizka hlasitost celkove. Magnetka ze sebe vyda pouze
desetiny az jednotky mV.
Zkus do serie se strcit odpor cca 0.5 - 1 MOhm co to provede.

Raven

Zdravim, mam nekolik otazek a nevim kam se obratit, tak to zkousim tady :)

Prvni otazka:
    Jak ma byt zatizena krystalova prenoska ? Musi mit zesilovac nejaky
specialni prubeh (neco jako RIAA) ? Kdyz poustim desku pres vlastni
zesilovac gramofonu, tak hraje v ramci moznosti perfektne, kdyz ale
prenosku
zapojim na vstup zvukove karty, tak to hraje dosti divne :( chybeji hloubky
a stredy. Muze nekdo poradit ?

A druha otazka:
    Cim se daji nahradit tranzistory RFP15N05 a RFP15P05 ? Jsou to mosfety,
doplnkova dvojice. Jiste dalo by se to najit v katalogu, ale ja moc
mosfetum
nerozumim, takze nevim co se muze lisit a co ne, co je dulezite a co
podruzne. Je to na zesilovac pro sluchatka dle Shelona D. Stokese. Ma nekdo
s timto zesilovacem nejake zkusenosti ?

Predem diky za odpovedi a doufam ze to neni moc mimo tema :)

Sasa