Leptani skla - ne s kys. fluorovodikovou

Jiri Polasek j.polasek
Středa Březen 17 14:30:33 CET 2004

Pred casem jsem videl nekde reklamu na soupravu pro popisovani autoskel
bezpecnostnim kodem. Na sklo se nalepila sablonka vyrezana z reklamni
folie a vykryla se cerstve namichanou smesi nejakych 2 sajrajtu. Zdrejme
nejaky fluorid (tipnul bych fluorid amonny) a kyselinu, aby se v male mire
uvolnil fluorovodik. I kdyz teoreticky je to zajimavy problem, protoze
fluor je silne reaktivni prvek a prumyslove se mi zda, ze se vyrabi
elektrolyzou fluoridu. Zde by nejspise poradil kolega Cihelnik.

Jiri Polasek