Piskani impulzniho zdroje

Lubor Otta butan
Středa Březen 17 14:29:23 CET 2004

Fyzikalni pricinou piskani toroidu bude asi magnetostrikce, zmena rozmeru toroidu pri vybuzeni, a to asi neodstranite... U kovovych jader se u slitiny nikl zelezo dala magnetostrikce menit pomerem obou slozek, zpravidla se toho vyuzivalo k dosazeni jeji maximalni hodnoty. Nekdy pred 30 lety se UZ menice delaly na tomto principu. Ze by nekdo vyrabel slitinu s nulovou magnetostrikci jsem nikdy necetl.
Lubor

----------
Od:	Egon
Odesl?no: 	18. kv?tna 2002 20:55
Komu:	hw-news@list.gin.cz
P?edm?t: 	Piskani impulzniho zdroje

Nevi nekdo jak odstranit piskani tlumivky impulsniho zdroje.
Je v zapojeni Step-UP toroid o22mm 50zavitu 1,5mm smalt.
Zkousel jsem zalit epoxidem a nepomohlo sice uroven piskani se zmensila
ale porat to neni ono uz si nevym rady co tam muze piskat to zaliti je
provedono fakt dukladne.

---
Odchoz? zpr?va neobsahuje viry.