Re: Odpověď: Re: Sou?et v C - neni pro PIC jiny kompilator?

MK info
Středa Březen 17 14:28:21 CET 2004

Jeste pred par lety bych s Vami bezvyhradne souhlasil. Dnes uz ne. O penize
(cas) jde vzdy az na prvnim miste. Pokud v Cecku napisu aplikaci za tyden,
tak neco podobneho budu delat v asm minimalne dvakrat tak dlouho. A to je
duvod
proc pouzit vyssi jazyk i v mikrokontrolerech.

Dale jiste budete souhlasit, ze 80386SX jiz neni mikrokontroler (alespon
podle klasicke definice), jenze z nej dostanete vykon tak 5MIPS a s mnoha
mikrokontrolery jste s vykonem nekde na 5-20 nasobku. Hranice se stiraji a
dogmaticky lpet na definicich starych jen nekolik let se neda.

V?mte si meho oblibeneho Rabbita. Stale je to mikrokontroler, ale vykonostne
je jiz daleko za puvodni hranici specifikujici tento terminus technicus.

Asembler ma v mnoha aplikacich nezastupitelnou ulohu, ale v mnoha dalsich je
naprosto zbytecny, ba primo nevhodny.

A propo, muzete mi ukazat nektery soucasny program pro PC, ktery je psany
vyhradne v asembleru? (ze by snad nekdy nejaky driver) Pripadne nekoho, kdo
dnes pise na PC bez vyuziti nektereho RAD nastroje. Jiste, verim, ze
existuji blazni, ale urcite se tim
nezivi.

Dle meho skromneho nazoru je nejvetsim motivacnim prvkem v historii lidstva
lenost. Bez ni bych nyni nesedel s kavou u pocitace, ale nekde se houpal na
vetvi. V zadnem pripade nechci srovnavat uroven programatora v asm, c,
paskalu ci jinem prog.jazyku. Pravdou vsak zustavam ze v pripade
programovani v asm musim vice rozmyslet nad implementacnimi detaily, tedy v
podstate kladivky (nastroji), ktere potrebuji ke stluceni vlastni aplikace.
A ja jsem tak liny. ::-))

Paralelne probiha diskuse nad LCmetrem. To je zarny priklad aplikace, kde je
naprosto zbytecne ji celou psat v asm. Nikomu asi opravdu nejde o zivot,
poku bude vysledek zobrazen o par desitek milisekund pozdeji. Rutiny v asm
mohu pouzit k vlastnimu mereni a vypocet, zobrazeni a ovladani prenechat
zbytku v Cecku. Dobu potrebnou k vytvoreni floatove matematiky v asm mohu
skvele prolenosit, propit, propracovat ci co ja vi,.

S pozdravem
MK

http://bazar.mcu.cz
http://www.mcu.cz