LCmetr z HW serveru

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 14:26:37 CET 2004

A nezapomel jste, ze f1 a f2 zmerene pri kalibraci budou odlisne od f3, kterou zmerime po pripojeni neznameho kondenzatoru? Jenom s f1 a f2 nemuze vypocet vystacit, algebra sice nepatri k mym hobby, ale rekl bych, ze na tri nezname (L1, C1 a Cx) by bylo dobre mit tri rovnice:

f1^2=1/(4*pi^2*L1*(C1))
f2^2=1/(4*pi^2*L1*(C1+C2))
f3^2=1/(4*pi^2*L1*(C1+Cx))

Pri kalibraci vypocitame C1 a L1 z prvnich dvou rovnic, pri mereni pak resime jenom treti rovnici.

Jinak mam puvodni clanek z Practical Electronic, autor tam porovnaval vysledky sveho LCmetru s nejakym packardackym merakem, udava shodu vetsinou pod 1%. Byla by to opravdu neuveritelna nahoda, kdyby chybny vypocet poskytoval spravne vysledky a to v rozsahu nekolika radu. I kdyz - kdo vi... :-)

J. Hanzal