LCmetr z HW serveru

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 14:26:36 CET 2004

>f1=1/(2*pi*sqrt(L1*(C1+Cx))) = 60589.25Hz
>f2=1/(2*pi*sqrt(L1*(C1+Cx+C2))) = 59941.21Hz

Tady je asi zadrhel - pri mereni se jiz C2 nepripojuje, to se deje pouze pri kalibraci. Na f1 a f2 je treba pohlizet jako na promenne programu, do kterych se mohou ukladat ruzne hodnoty. Pri mereni se vychazi z rovnic:

f1 = 1/(2*pi*sqrt(L1*(C1)))
f2 = 1/(2*pi*sqrt(L1*(C1+Cx)))

kde f1 je ulozeno pri kalibraci, pripadne pri nulovani, a f2 je aktualni zmerena frekvence s neznamym kondenzatorem. Potom umocnenim a podelenim rovnic vychazi:

f1^2/f2^2 = (C1+Cx)/C1

(f1^2/f2^2) * C1 = C1+Cx

(f1^2/f2^2) * C1 - C1 = Cx

(f1^2/f2^2 - 1) * C1 = Cx

Osobne bych rovnici ponechal ve tvaru:

(f1^2/f2^2) * C1 - C1 = Cx

>Jinak duvod proc jsem se timto vubec zaobiral je ten, ze planuji stavbu
>tohoto zarizeni s PIC16F628.

Zejmena si budete pochvalovat jeho 16 bitovy TMR1 s garantovanou vstupni frekvenci 16MHz a vystupni proud 25mA dostatecny k sepnuti relatka.

J. Hanzal