Oscilator 1GHz

Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz Cihak
Středa Březen 17 14:33:23 CET 2004

S timto problemem jsem si pred nedavnem hral - potreboval jsem VCO na
1296MHz a nakonec jsem pouzil tzv. interdigitalni VCO. Jeho vyhoda je snadna
konstrukce (vse je na DPS), rozumna stabilita a hlavne nizky sum. Nevyhody -
znacny odber (tranzistorem prochazi cca 15 - 20mA - hreje), nizke vystupni
napeti (nutne zesilit - MAR08). Princip a schema byly popsany ve zborniku z
radioamaterskeho setkani v Holicich asi 2 - 3 roky zpatky - popsal S53MV.
Cele to VCO pro 1296MHz vyjde letos v A-Radiu (kompletni FZ s TSA5511). Ted
tu bohuzel nemam dokumentaci. Na internetu je schema TCVRu pro PR s timto
VCO od nejakeho Francouze - bohuzel ted nevim ani znacku ani odkaz, ale
dejte do vyhledavace Packet Radio a 1296MHZ a ono Vam to vypadne.
Kamarad (s merici technikou) se do podobneho problemu pustil taky a pouzil
konstrukci oscilatoru v dutine. Jake bylo jeho i moje prekvapeni, kdyz jsme
zjistili, ze muj oscilator, ktery jsem spachal na prvni pokus za 1 den je
lepsi (sum) nez ten jeho se kterym si hral pekne dlouho. Ale pravda taky je,
ze po dalsich 14 dnech ten svuj vyslechtil tak, ze byl o neco lepsi nez ten
muj. Kdo ale muze 14 dni bastlit se slusnym spektralnim analyzatorem ze ?

	Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: Snail Instruments [mailto:snail@iol.cz]
Subject: Oscilator 1GHz

Premyslim nad konstrukci nejakeho kalibratoru/testeru k BitScopu. Krome
analogovych a digitalnich signalu 'normalni' frekvence by se hodil i zdroj
vyssiho kmitoctu, rekneme 800MHz - 1GHz, o amplitude kolem 500mV k testovani
delicky U664. Krystalova stabilita neni nezbytna. Kterym smerem se vydat?

J. Hanzal