Re: separace vodíku - Off Topic

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:32:47 CET 2004

> zaslechl jsem n?co o separaci H2 pomoc? molekul?rn?ch s?t a separaci O2
> pomoc? magnetick?ho pole. m? n?kdo bli??? informace???

molekulove sitovy efekt je stara znama :)
skutecne umoznuje delit i takoveto smesi, ovsem je treba jednim dechem rici,
kolik teoretickych pater musi mit takova kolona pri dostatecne ucinnosti (a
je to poradne cislo !!), jak je to nebezpecne, jake jsou pracovni tlaky a
jaka je tedy vyteznost na kilogram nosice (obvykle silikatu - napr. u nas
jsou studovany bohate zeolity) atd.
Neni to banalni, stejne jako neni banalni deleni izotopu uranu.
Hezky vecer, Simon Cihelnik