hardwerovy klic + Off topic + pro sw vyvojare pro SS a VS

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:32:47 CET 2004

> Na druhou stranu, a tady bych polemizoval s panem Cihelnikem docela
vyrazne,
> mame sw pro skolu (pro deti s urcitou vadou) a ten se chranit musi,
jelikoz
> vlastne uz 10 let na nem spolupracuji specialni ucitele internatnich skol,
> lekari a tak. Navic je ho treba dodat jako komplet s dalsim vybavenim a
> provest zaskoleni, jinak by mohl zpusobit zdravotni postizeni. (Sam jsem
> jednou pri ladeni "koupil" a zadny pekny zazitek to nebyl). Prace je na
tom
> [...]

Jiz to bude skoro cyklostilovana odpoved, protoze programtorum se tento
nazor nelibi :) a musel jsem ho nekolikrat uvest na pravou miru ...
predne konstatuji, ze je ZASADNI rozdil ve financovani SS a VS. Kazdy kdo
chce delat sw ci hw pro SS nebo VS by se mel se zpusobem seznamit, usetri si
mnoho studenych sprch. SS nema BOHUZEL moznost vyuziti internich grantovych
agentur (GA) a napr. Phare (coz mimochodem neni nic: pod timto heslem jsou
teprve jednotlive GA a programy vypsany: treba ted NUTS) nabizi pomerne malo
moznosti jak najit pro nakup sw i hw vhodny projekt (loni jsem podaval, moc
dobre to vim :( ).
Stredni skoly by nemeli mit moznost primeho financovani takovychto projektu
jako nakup vetsiho softu primo (ne licence za 200 Kc :) ). Zavani to vzdy
korupci. Programator se potom vzdy tvari jako svatousek, ale je to z jeho
strany take chyba. Je v te situaci jako prodejce, cili nese plnou moralni
zodpovednost (ale co je to dneska, ze ?) Je treba najit jina reseni a
programator si dost usnadnuje zivot, ze je hazi na skolu. Kdyby byl chytry a
soucasne i rochu marketingovy kouzelnik :), podal by si projekt na ucebni
pomucku sam nebo soucasne s nekterou VS, ktera GA primo na UCEBNI POMUCKY
TYPU SW ma k dispozici (FRVS, GAUK, Kopernik ...). Dostal by na vyvoj sw
penize (a mnohdy ne male !) a sel by s vysledkem jiz mezi skoly ... GA by
mela byt schopna v ramci plneni projektu (melo by to byt soucasti)
dozorovat, zda se soft skutecne pouzil a chytry programator si jiz pred
odevzdanim projektu zajisti na nekolika (desitkach ?) SS jeho prislibene
odzkouseni a tim padne i posledni podezreni.
Ale to vsechno vyzaduje trochu vice prace ze strany programtora. Jenze ten
je obvykle zvykly vytvorit "pouze" kvalitni produkt, ale zapomina, ze je tez
distributorem. To je ale skoda, protoze servis typu: dame Vam to zadarmo a
je to posveceno GA xy je preci dale lepsi reklamou nez "zaplatte x0000 Kc"
... A nekdy slychany argument, ze tohle si ma zajistit skola je strasne
alibisticky !

Ale jsem uprimne rad, ze nezapominate psat pro skoly a ze jste ochotni i za
cenu nakladu a nebo ne prilis vysokych zisku dat skolam nejaky nadstatndard.
Potrebuji to ... situace je opravdu casto zoufala.

No a aby to nebylo tak abstraktni a byl z toho povidani nejaky vystup v
ramci teto konf., kdyz se podivate na it.pedf.cuni.cz najdete odkazy na
vetsiny vyznamnych GA ...

Preji hezky vecer, Simon Cihelnik