hardwerovy klic + Off topic

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:32:46 CET 2004

> A co takhle program vyvijeny na zakazku pro skolu? Ten proste skola
> (nebo nekdo za ni) musi zaplatit. Davani SW skolam zdarma z
> propagacnich duvodu je druhy extremni pripad a pochopitelne existuje
> nekonecne variant mezi tim, vsechny z moralniho i obchodniho hlediska
> spravne a pripustne.
>   Ja jsem hlavne narazel na HW klic - jeho pritomnost naznacuje, ze
> dodavatel SW neco nedela dobre - treba neposkytuje doplnkove sluzby,
> ktere by ucinily prostou kradez softwaru nezajimavou. Nebo jej prodava
> prilis draho. Nebo jej prodava jine cilove skupine zakazniku, nez pro
> [...]

O tom Alesi pisu v prispevku z 22:00 :))
Na zakazku pro skolu by skutecne mel budto reditel SS a nebo programator,
idealne oba, volit zpusob financovani prostrednictvim nektere GA a to i v
pripade, ze skola ty penize ma ! Proste ciste i (!) z duvodu pruhlednosti
(tedy pripominam: pokud se nejdna o soft za petistovku :) ).
Nechtel jsem to tu psat, abych do nekonecna nezvanil, ale budiz:
Je mi hlavne lito tohoto rozporu: Mezi programatory je inteligencni elita,
ktera si navic dobre umi najit zakazky. Mezi rediteli SS casto ne (v obou
atributech :) ). Neumi si sehnat penize a trpi tim predevsim zaci. Myslim
si, ze programator tim druhotne prichazi o penize, protoze neni-li kupujici,
neni ani prodejce. Reseni je prave to, ze se trochu budete pani
profesionalni programatori vice snazit :) a obcas vyuzijete i druhe moznosti
nez je osloveni skoly, ktera penize na to ci ono z nejake GA ziskala: tedy
sami ziskate prostredky na vyvoj a predate skole(am) jiz hotovy produkt ...
Ja to tak napr. letos planuji.

Treba vim o stredni skole, kde ziskali s donglem Surfcam ... skolni licence
(jedna) nestala (!) rozhodne zanedbatelnou castku a to je mi lidsky odporne.
Pritom se na tom dva roky vychovavaji budouci soustruznici na CNC. Nechapu,
ze se vsichni tvari, ze je to v naprostem poradku.
Ale asi jsem z jineho sveta, mozna patrim do socializmu :))))

Hezky vecer, Simon Cihelnik