LCD displej

Hynek Sladky sladky
Středa Březen 17 14:32:30 CET 2004

> Dneska jsem ve skole slysel, ze pry se da k LCD displejum (napr. ze starych
> notebooku) pripojit primo VGA vystup z pocitace a to tak, ze se RGB privedou
> primo na vstupni piny displeje a pomoci jednoducheho obvodu (zrejme TTL) se
> oddeli vertikalni a horizontalni synchronizace a tyto signaly se taktez
> pripoji k k displeji.. Ten by pak mel zobrazovat obraz az do sveho
> maximalniho fyzickeho rozliseni.
> Bohuzel prednasejici o tom nic podrobneho nevedel a tak bych se chtel
> zeptat, zda-li je to pravda, popr. nejake dalsi podrobnosti.

Docela by me zajimalo, jestli to prednasejici uz zkousel... :-) Mozna mel na mysli LCD monitory, slysel jsem, ze tam je konektor pro
VGA :-)
Tak vazne: LCD displej ma vstup dat, strobovani zapisovanych dat, zapisovy signal radku, vstup pro vyber radku, snimkovy obnovovaci
signal a zaporne napajeci napeti. Kdysi jsem zkousel zbastlit prevodnik z CGA signalu SHARP MZ-800 na CGA LCD z Amstrad PC, ale
nepovedlo se. Tehdy jsem jeste nemel takove moznosti a vybaveni jak dnes.
Jinak v pocitacich to je rizeno specialnim cipem, ktery cte z videoRAM a ridi rovnou displej.

Hynek Sladky