kondenzator ve stroboskopu

Jakub Serých serych
Středa Březen 17 14:31:26 CET 2004

60Ws u vybojky znamena, ze umi bez destrukce vyzarit energii
ekvivalentni tomu, jako by svitila sekundu 60ti Watty. Jenze ona sviti
rekneme 1/500 az 1/1000 sekundy, takze proudy, ktere do ni tecou stoji
za to. Kdyz se napln ve vybojce podari zapalit, pak ma silene maly
odpor. Kdysi davno jsem si stavel nejaky blesk a pamatuji si, ze tam slo
o to sehnat kodan s co nejmensim odporem elektrod prave proto, aby na
nem nevznikal velky ubytek.

				Jakub Serych