komunikace s LCD po I2C sbernici

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:30:20 CET 2004

Zdravim.

Pokud jste zacatecnik, nejprve si dejte display primo na brany te AT89C2051,
protoze budete resit rovnou display a ne nejdrive komunikaci po I2C a do
toho
zaroven display. Az to bude chodit muzete pak udelat tu komunikaci treba po
I2C
at uz pouzijete I2C port jakykoli, proste uz lepe budete vedet jak na to a
nebudete
hledat dvoji chyby v jednom. Mohu Vam duverne sdelit, ze mi psalo spousta
lidi
i jen kvuli pripojeni displaye normalne na piny, protoze jim to nechodilo,
ne tak
jeste po I2C. Ono vzit si na zacatek velke sousto konci dost casto
rozcarovanim
a je to myslim skoda, kdyz uz se tomu clovek zacal venovat.

Jinak nechapu, proc chcete pouzit dve pouzdra a jeste komunikovat po I2C.
Kdyz pouzijete AT89C51, budete mit tolik I/O pinu, ze rozsirovani bran
pomoci I2C nebude potreba a cena AT89C51 je s AT89C2051 srovnatelna.

Jinak vidim dost casto pouzit AT89C2051 a ruzne mu pridavat dalsi brany
a pak se pouziva hromada pouzder, misto aby se pouzil klon 51 s vice porty
za srovnatelnou cenu, pri zbytecnem pouziti dalsich pouzder celkove jiste
nizsi.
Priznavam, ze tohle tlaceni AT89C2051 tam, kde mu prokazatelne chybi
piny na misto pouziti AT89C51 (nebo 52) mne klidnym nenechava :).

Pokud chcete natahnout I2C s hromadou periferii a proto ta I2C, pak ano,
nic proti, jen je treba opravdu poradne promyslet, kdy to ma vyznam a kdy
ho to ztraci.

--
Jiri Bezstarosti