AW: Vyroba elektriny - modry krystal - skeptik

Kaliciak, Richard Richard.Kaliciak
Středa Březen 17 14:30:00 CET 2004

V nemeckom casopise Funkamateur bol asi pred rokom maly clanok o novej
technologie pre IO. Tie obvody mali autonomne napajanie. Nap?tie na
prevadzku si vyrabali samy, myslim ze to bolo pomocou nejakeho druhu
dvojkovu/termoclanku.
Samozrejme, ze to bolo na zakazku od americkej armady.

Richard Kaliciak

-----Urspr?ngliche Nachricht-----
Von: Ing. Pavel Poucha [mailto:papouch@papouch.com]
Gesendet am: Mittwoch, 6. M?rz 2002 14:31
An: hw-news@list.gin.cz
Betreff: Re: Vyroba elektriny - modry krystal - skeptik

> zarazilo, ze by bylo mozno elektricky naboj objektu (v roztavenem stavu v
> kelimku) behem zchlazeni a prechodu do pevneho skupenstvi takto
konzervovat,
> jak je na jedne z tech web stranek prezentovano...

Tak presne tenhle kousek mam doma popsan v jakesi knizce pro zacinajici
elektroniky a kutily. V podstate jde o to, ze se vyrobi vec, ktera ma svorky
s navzajem odlisnym elektrickym potencialem, ale nelze z ni odebrat zadnou
energii (proud), takze zadny fyzikalni zakon neporusuje.

Nejsou tak vlastne udelany vsechny elektretove mikrofony - treba ty za par
kacek z GM?

Vyroba byla nasledujici - do kovove misky, ktera tvori jednu elektrodu, se
vlije roztavena kalafuna s necim smichana (?), a shora se mirne ponori druha
elektroda - kus plechu vodorovne. Samozrejme tak, aby se  elektrody vzajemne
nedotykaly. No a pak se pripoji mezi elektrody generator vysokeho napeti
(tam pouzivali stary Van de Graffuv generator) a napeti se tam udrzuje,
dokud smes nestuhne. Na izolacnich vlastnostech te kalafuny zavisi, jak se
naboj dlouho udrzi.

Pavel Poucha