Pouzivejte pravdivy predmet!

Karel Kulhavy clock
Středa Březen 17 14:29:51 CET 2004

> (hlavne rychle zbohatnout) to tady tak vypada.
> Hospodskej se nestane hospodskym tim, ze si pronajme mistnost (vyklidi
> garaz) a poridi vycepni pult.
> Pocitacovej expert neni ten co umi zasunout desky do konektoru a sikovne to
> prodat.
> Ono je to v necem jinem, co se pomalu (nebo rychle?) vytraci.
> Doby "zlatych ceskych rucicek" jsou uz nenavratne v coudu.
> Stavaji se z nas blboucti emericanci.
> No, ja se tomu branim tim, ze co alespon trochu umim tak si udelam doma
> sam.

Tak to jsme dva :-) Ja kdyz jsem se rozhodl poridit bezdratovou sit, tak jsem
misto koupe hotovych mikrovlnnych karticek radeji doma v kumbale vyvinul a
postavil pojitko Ronja. Za dvema Ronjami 10M Metropolis v serii je to pripojene
od providera pres mikrovlnu. A zjistil jsem, ze podomacku stavene blikatko s
LED (2x - tudiz dvojnasobna pravdepodobnost vypadku) je spolehlivejsi jak
mikrovlna od providera. Mikrovlnnemu konvertoru se porad hrouti software a je
plny spatnych kontaktu. Co je studenak Ronja jaksi od modelu 10M Metropolis uz
davno nezna protoze pouziva na spojovani signalovych vodicu progresivni
technologii Elektrikarska Svorkovnice (TM) a software v ni zadny neni protoze
do nejinteligentnejsiho cipu 74HC74 se nevejde. Takze vypadky konektivity co
mam doma jdou v drtive vetsine pripadu na vrub mikrovlny nebo site
providera ("spadnul nam server") a Ronja s 3 podomacku instalovanymi
linuxovymi routery pres ktere jedu slape jak Schaffhausenky :-) Navic
ta mikrovlna ma na rozdil od Ronji neuveritelny round trip time (radove
desitky milisekund).

A ten jeden vypadek za mesic kvuli pocasi rad ozelim, navic se da snadno
predikovat treba s informace od CHMU, http://www.chmi.cz

A jako bonus mam dobry pocit ze si to muze tedka takhle postavit s pajkou a
vrtackou kazdej a obejit uzasny komercni retezec inteligentnich navrharu a
poctivych prekupniku.

Nechcete taky nekdo neco navrhnout a uvolnit to pod GPL at se rodinka Open
Hardware rozroste?

--
Karel 'Clock' Kulhavy