Seriovy port

Martin Sveda sejda
Středa Březen 17 14:28:52 CET 2004

    Zdravim,
jen bych trochu okomentoval nasledujici odstavec...

> Dalsi moznosti je vyuzivat signaly pripravenosti seriaku
> a proste si je nastavovat dle potreby veci, kterou prave
> ona 51 dela, jen je to pak vice dratu, tedy plnokrevnejsi
> zapojeni seriaku nez jen TXD-RXD.

Myslim, ze mate na mysli hw rizeni toku dat signaly
RTS/CTS. Cele by to bylo velice krasne, kdybychom
nahodili RTS a pocitac prestal vysilat, JENZE...

UART 16550A (a jine) funguji tak, ze v sobe maji
nejaky buffer (obvykle 16B), ktery procesor naplni
a ten obvod uz si to sam odvysila. Pokud procesor
zjisti, ze mu naskocil signal CTS (u 51 je to RTS,
protoze jsou pekrizene) POUZE PRESTANE PLNIT buffer
toho UARTU 16550A. No a to ma za nasledek, ze vam
pocitac klidne odvysila jeste max. 16 bytu, ktere
samozrejme propasnete....

Takze na spojeni 51 s pocitacem bych pouzil vestaveny
UART a chytal to nekam do bufferu. SW seriovy
port bych pouzil pro komunikace s dalsi 51 - aspon
ja to tak zatim delam. Jenze jsem to delal tak, ze
casovani jsem resil pocitanim instrukci a dochazelo
pri tom prave k tomu, ze jsem prichozi bity nestihal atd.

Takze to prave predelavam na rizeni casovaci a prepisuju
to do C. O vysledek se pak muzu podelit...

S pozdravem

--
                                         Martin Sveda

		      email:        sejda@kn.vutbr.cz