Re(2x): Budoucnost a "Da vysoka skola techn. smeru v ...

Michal Grunt michal.grunt
Středa Březen 17 14:28:44 CET 2004

> Ja kdybych ucil na VS, tak bych se tez orientoval na jasne definovany
> jazyk se silnou typovou kontrolou atd., bez ohledu na to, ze vetsina
> studentu miluje C. V cecku je prilis mnoho logickych zkratek, ktere
> vedou k tomu, ze si clovek "krasne zaprogramuje", ale vedou tez ke

Stejne tak jako se da smycka napsat v Pascalu na jeden radek se vsema
finesama tak se to da udelat i v C. Je prece ciste na vas jestli si to
rozepisete nebo se 'zaprogramujete' na jeden radek. Program ktery je
napsany v Pascalu se da snadno prepsat do C a co jeden radek v PAS to
bude jeden radek v C (ostatne takto je prece psana kniha od pana
Herouta)... jina vec je ta, ze se da xy radek v C 'zoptimalizovat' na
par pismenek. Nekdo to pouziva, nekdo ne. Zalezi pouze na dotycnem jak
kdo chce mit prehledny program a jak je to prehledny pro nej (pokud v
tom nehraje roli napr. vysledna velikost programu - u mikroprocesoru
nebo jednocipu). Muzu prece napsat srozumitelne IF nebo pro me mene
chapave (resp. prehledne) '?'

if (a>5) b=b+10 else b=b+5;
a>5 ? b=b+10 : b=b+5; (s tim si nejsem jisti protoze to nepouzivam :))

Stejne tak muzu napsat  a *= b++; nebo a = a * (b + 1);

Zalezi jenom na tom kdo program pise. Osobne preferuji prehlednejsi
styl 'Pascal'. Neco to do sebe ma ze se zacina ve skole Pascalem, ale
brat to rok ci dele mi pripada nesmyslne.