Vyroba elektriny - modry krystal - skeptik

Miroslav Soltisik soltisikm
Středa Březen 17 14:28:27 CET 2004

> Nemohlo by to nad vchodem do skoly pohanet alespon
> hodiny, teplomer atp. ? Na hodiny se kazdy podiva
> a navic kdyz tam bude i udaj o ziskane energii,
> bude to u hodin kazdemu na ocich. No a cena digitalnich
> hodin proti solarnim panelum je nicotna. Navic by
> i onen menic na 230V mohl pak odpadnout ...

Mozna kdyby se to cele zahodilo tak se usetri. Stejne se ta energie
spali na nejake kravine co k nicemu dobra neni.

Pri vyrobe fotoclanku sa spotrebuje energia a pocas zivotnosti clanku v
idealnom pripade (clanok je osvetleny 24 hod.)
clanok vyrobi 80 % vlozenej energie.
T.j. v realite fotoclanok vyrobi max 40 % energie ktora bola vrazena do
vyroby.
Inymi slovami fotoclanok je len akysi "akumulator" energie.

Ak teda sa spusta demagogia na deti (zelena energia) tak dosledna a vedla
fotoclankov by bolo vhodne
uviest kolko energie sa spalilo pri vyrobe.
Kazdy fotoclanok ma na rukach (teda... vyvodoch) krv (...presnejsie uholny
prach, kysle dazde, nuklearny odpad,...doplnte podla chuti a zamerania).
Fotka maleho dievcatka po chemoterapii (chlaci nie su taki fotogenicki)
bude na nastenke vedla svietiacej ziarovky ucinnejsia. A bohuzial pravdiva.