ATX zdroj

Patrik AUGUSTIN augustin
Středa Březen 17 14:28:04 CET 2004

Pokud budete kupovat zbozi od vyrobce ktery stoji za nic a pak to prodavat
zustane to riziko reklamace na vas jako obchodnikovi.Jenze problemy muze mit
i vyrobce ktery je velice silny a presto muze zkrachovat.To jsou bohuzel
rizika podnikani a pokud se na to nekdo da musi s tim pocitat.S takovymi
pripady vsak nepocita normalni zakaznik , ktery si kazdej den odbouchne
svejch 8 hodinek a je v pohode.Nedej boze aby zacal mit existencni problemy
jeho zamestnavatel .To sou pak vsichni tunelari a vsechny podnikatele je
potreba pozavirat protoze sou proste jiny nez normalni radovej obcan.Bohuzel
v teto republice jako asi vsude jinde na svete funguje normalni blba
zavist.Kdyz je clovek neuspesny tak se na nej divaji jako na lempla.Pokud
vsak neco dokaze svou praci a rozumem pak je automaticky oznacen za zlodeje
a tunelare.Tak nevi mco si z toho mam vybrat.
  -----Original Message-----
  From: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz]On
Behalf Of martin marusak
  Sent: Thursday, March 21, 2002 3:26 PM
  To: hw-news@list.gin.cz
  Subject: Re: ATX zdroj

  No tohle vysvetleni se mi zda trochu mimo. Asi malokdo vyrabi levne
vyrobky ze socialnich duvodu. Vetsina to dela proto, aby "byly pri
srovnatelne kvalite levnejsi nez konkurence", jak casto hlasaji reklamni
texty. Takze jde jasne o konkurencni boj.

  Jenze ta uspora musi nekde vzniknout a tak se vynechavaji ruzne odhranne a
jine prvky, ktere zpravidla nemaji vliv na momentalni vykon vyrobku, ale
uplatnily by se napr. v meznich situacich a nebo se tyto uspory projevi v
zivotnosti vyrobku. Vyrobce a s nim i obchodnik pak jde vedome do rizika, ze
i pres horsi kvalitu vyrobky uda. Rubem toho pak muze byt, ze reklamaci bude
tolik, ze se ocitnou ve ztrate. Proto jsou nyni rozsirovany zakony na
ochranu spotrebitele - toho nezajima, jestli za problemy muze prodejce nebo
vyrobce.

  A samozrejme i obchodnik ma svuj dil odpovednosti. Vzdyt leckdy se stava,
ze proda zbozi, ale kdyz ho zakaznik reklamuje, fyzicky vyrobce uz
neexistuje! Pak jde ztrata na vrub obchodnika a myslim, ze je to tak v
poradku.

  Myslim, ze se postoj "obchodniku" odrazi klasickou snahu o neuznavani
reklamaci a oblbovani zakaznika. V Nemecku je pozice zakaznika asi zdaleko
jednodussi.

  Martin Marusak