kvalita elektroniky obecne

Patrik AUGUSTIN augustin
Středa Březen 17 14:28:04 CET 2004

Pane Cihelnik plne s Vami souhlasim a pokud pan Kulhavy tvrdi neco jineho
tak mu nebudem brat jeho nazory:-)

-----Original Message-----
From: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz]On Behalf
Of hwkonfera
Sent: Thursday, March 21, 2002 7:08 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: kvalita elektroniky obecne

To je Jirko velky kus pravdy. Doplnim jeste, co napada za duvody me:

1. vyrobce setri, kde se da (na ekologii, na kvalite - spolehlivosti -
vyrobku, na trvanlivosti vyrobku ...) a honi se za co nejvetsim ziskem hlava
nehlava; duvod: konkurence, tlak verejnosti -kazdy "chce mit a chce se
mit" - ono "chleb a hry" dnesniho konzumu plati vice nez kdy jindy ... asi
neni duvod rozvadet dal :)
2. vyrobce ma zajem, aby jste si za dobu, kterou sam uzna, pokud nechcete
jako pan Kulhavy neco 20x opravovat, koupili opet totez zbozi - tak proc by
zivotnost prodluzoval ? (Ekonomicke, socialni a politicke duvody: udrzuje se
zamestnanost, protoze produkce nestagnuje - dodrzeno: bude se totiz vyrabet
a prodavat stale)
3. produktivita a kupni sila naseho prumerneho obyvatelele je mala. Cech si
casto mysli, ze zaplacenim vyrobku, ktery za zapadnimi hranicemi plati za
obycejne spotrebni zbozi (treba 400 DM) a la konzum na jedno pouziti nebo
"na sezonu", dostane vecne zbozi. Neni tomu tak - take tam plati vyse
uvedena pravidla. To je vec nastaveni kurzu koruna/devizove meny a vsichni
si vzpominame kdo a kdy ho nastavil, tak jak je a take proc.

Zkratka, kdo chce mit kazdou vec co si muze koupit za par korun, musi
sahnout po vyrobcich montovanych v cinskych enklavach (tim je vsechny
nehanim! - treba ja si koupil stojanovku za 2500,- a nemuzu si ji
vynachvalit a co stala ekvivalentni Bosch ..., pritom na tech mych par
vrtnuti za rok ...) a pod. Ten kdo sazi na kvalitu a chce, aby mu vyrobek
vydrzel a cetnost poruch byla minimalni musi sahnout do kapes hloubeji.
Zrovna jsem mel v ruce Boschku professional vrtacku - ta modra draha rada -
a udelala neuveritelny kus prace a najednou vrtala jenom smerem hlavou
nahoru. V kabelu uvnitr ochrane pruchodky v rukojeti bylo lanko jedne licny
pouze svazane a postupem casu se draty uvolnily a prerusil se kontakt.
Stacilo kabel kus ustipnout pripajet to zpet na regulaci otacek a byla
zavada odstranena. A vzhledem k praci, kterou Boschka udelala (komplet dve
rekonstrukce baraku, tri sezony jela jako diva), se vubec nezlobim :)

No a jak z toho ? Nehamounit (nemohu mit vsechno a v nejlepsi kvalite ... )
a pokud neco potrebuji jako vyrobni prostredek, sahnout po kvalitnim byt i
drazsim zbozi (nesnazit se porovnavat s levnymi lidovymi smejdy vyrabenymi z
vyse uvedenych duvodu pro masovou produkci a udrzeni ekonomiky ! - za
garanci spolehlivosti se na tomto svete bohuzel musi platit).

Preji hezky vecer, Simon Cihelnik

---
P??choz? zpr?va neobsahuje viry.