Vyroba elektriny - modry krystal

Pavel Brychta pavel.brychta
Středa Březen 17 14:27:55 CET 2004

> Bohuzel vysledek nebude priznivejsi. Na prechod soustavy z jednoho stavu do druheho je treba teze energie bez ohledu na to, jakou
cestou se mezi temito dvema stavy ubirame. Je na to i nejaky termodynamicky zakon.

> Pro konkretni predstavu - je jedno, jestli vyjdeme na Snezku primo nebo to vezmeme serpentinami. Nase energie na vrcholu bude
vyssi o

> m . g . (h1 - h2)

To je mi jasne.
Omlouvam se ja mel na mysli ucinnost obou procesu.
Predstavuji si to tak, ze pokud bych dodaval energii
na jinem nez rezonancnim kmitoctu, tak se cast te
energi premeni na jiny druh, treba teplo, nebo se spotrebuje
na nejake dalsi jevy. Kdyz se do rezonance trefim, tak staci
mensi _vydana_ energie k tomu samemu ucinku.
Energie spotrebovana na samotny rozklad musi byt stejna.

P.K.