Generovani kmitoctu

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 14:27:39 CET 2004

Libor Kavan wrote:
> mam takovy dotaz:Potrebuju neco(asi nejlip jednocip) co by mi bylo schopne
> vyrobit kmitocty 117,5Hz a 274.1Hz Nechci je najednou,staci prepinatelne na
> nejakem vstupu. Udelal jsem to zatim na 89C2015,ale ten je zbytecne
> veliky(tlaci me ze vseho nejvic prostor na desce) a jiny procesor treba v
> pouzdru SOIC8 s '51 jadrem neznam. Umel by nekdo poradit? Vim,ze existuji
> osminohove PICky,ale jsou OTP a ja s PICkama nikdy nedelal.Je vubec realne
> na PICu tyhle kmitocty vygenerovat z jednoho krystalu a to pomerne presne?

Mozna ano, ale mel bys napred definovat tu 'pomernou' presnost.
V SO8 existuji minimalne PIC, AVR, ACE (Fairchild). Ty posledni dva maji
flash, u PICu v tomhle pouzdre nevim a ACE je dokonce i v TSSOP, ale zase
nema vstup na externi oscilator, takze ten asi ne.

> A jeste dotaz:Jak pak ty kmitocty zmerit,jestli opravdu sedi? Citace takhle
> nizko meri spatne...

Opet zalezi na pozadovane presnosti a rozliseni.
Co treba takhle:
Generovany kmitocet (274.1Hz) vydelit treba 256.
Vzit zdroj dostatecne presneho a vysokeho kmitoctu, treba 10MHz
a pustit jej do citace hradlovane pres vystup vyse uvedene delicky.
Na citaci dostanes za necelou sekundu 9339657 coz odpovida
10000000/(274.1/256).

Ale skutecne staci zmerit jen frekvenci, nebo te zajima treba
i fazovy sum?

--
Regards
           Petr Krc