OT: akumulace energie stlacenim vzduchu,akumulace energie pomoci zvedani bremena

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:25 CET 2004

On Fri, 8 Mar 2002, Jiri Prachar wrote:

> nekde jsem o tom cetl, ze akumulace formou stlaceneho vzduchu se docela
> uspesne zkousela na autech typu "nakupni taska"
> na to popojizdeni po mestech by to asi stacilo...

Slysel jsem ze nejaky australan s tim experimentuje a chce to montovat
do seriovych aut. Ale asi to neni sranda vozit v aute natlakovanou bombu..

Kazdopadne nevite jaka je asi dosazitelna ucinnost pri stlacovani vzduchu?
Nejlepsi by bylo stlacovat vzduch isotermicky, ale lze toho vubec
dosahnout ? Mam pocit, ze pri adiabatickem stlacovani (normalni rychle v
kompresoru) jde cca 60% energie na tlak a zbytek na teplo, ktere pak utece
do okoli.