Regulovatelny zdroj - uprava na vetsi I (zdroj GES)

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:24 CET 2004

On Fri, 15 Mar 2002 Martin.Landa@pvt.cz wrote:

> Tech 0.7A jste zjistil nekde z datasheetu k 2N3055? Pokousim se zjistit jaky
> proud asi potece do baze 2x KD503. Mam sice katalog (TESLA Kremikove
> vykonove tranzistory), ale nevim ktery udaj z grafu a tabulek pouzit. Nekde
> se uvadi Ib max = 7A, z grafu V-A charakteristiky mi vychazi ze: pri Ic=7A
> bude Ube=0.95V a z jineho zase ze pri Ube=0.95V bude Ib=0.4A. Jak tedy
> zjistit proud baze?

Odhadem a z H21e . Vezmete za zaklad nejhorsi H21e a vydelte s nim
max. kolektorovy proud ktery budete chtit poustet vyk. tranzistorem,
nebo vemte ten vyk. tranzistor a zkuste jaky je treba bazovy proud
aby poustel tech 7A nebo kolik chcete. Na to ale potrebujete mit zdroj
takoveho proudu, takze to pro Vas asi neni ta spravna rada. Kazdopadne
kdyz strelite zesilovaci pomer 1:10 , tak to bude nejspis i s dostatecnou
rezervou. Takze takhle jsem dosel k Ib=0.7A , nejspis to ale bude o malo
lepsi...