Zdroje v PC.

Petr Vasek petr.vasek
Středa Březen 17 14:27:24 CET 2004

At 11:29 20.3.2002 +0100, you wrote:
> [...]

Ochranu zatim ne, ale pokousel jsem se opravit ATX zdroj.
Zdanlive banalni zavada, odesly tranzistor v slave power
supply, vse kolem (vcetne trafa bylo OK).

Po vymene T byl prvni velky blesk a to diky tomu,
ze ten Taiwanskej konstrukter asi nepocital s tim,
ze zdroj ma napajeni az 400V a cesticky byly
vybusne blizko. (Mozna to byla primarni zavada).

Po nahrazeni cesticek vzdusnou montazi se tento zdroj
rozbehl, ale pro napajeni TL494 delal az 60V (zrejme
to kmita jeste na nejakych harmonickych).

Pri takhle velkem napajeni se vypnuty! zdroj sam
od sebe zacal rozbihat, ale do nestabilniho stavu,
na vystupu 12V bylo lze namerit az 30V a cela tato
zalezitost byla ukoncena serii explozi elektrolytu
na sekundarni strane zdroje. Tim moje pokusy
zatim skoncily.

Mozna je popisovany mechanizmus jedna z moznych pricin
prepeti na vystupu zdroju a resil bych to mj. ochranou
napajeni TL494 proti prepeti. Konkretne nozicku 12
aby nedostavala vic nez ma povoleno.

U AT zdroju, ktery se lisi prave v napajeni TL494
si nevzpominam, ze by odchazely s tim, ze vezmou
nejake dalsi zelezo s sebou. Zapojeni hlavniho zdroje
je az na to napajeni TL494 a zapojeni startovacich
odporu temer totozne.

Masinka