Ronja

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:22 CET 2004

On Sat, 23 Mar 2002, Karel Kulhavy wrote:

> Nejsem si uplne jist a navic se mi nechce delat ani negativni ani pozitivni
> reklamu. Ani jmeno providera neprozradim.

Jmeno providera mne nezajima, spis te mikrovlny abych vedel cemu se pripadne
vyhnout.

> Kdyz ten smejdskej drzak jeste nebyl pohnutej (uz mam na stole ten spatny dil
> predesignovanej, jen se ceka na prilezitost k montazi), tak to jelo bez chyby
> i kdyz barak s vysilacem uz kvuli mlze davno nebyl videt a jen bylo videt
> okem neprilis vyrazne svetylko z toho, co driv byvalo jasne ostre svetlo.

To neni spatne. Tedy znamena to ze limitujici je hlavne mlha.

> Jinak pri desti vypadky zasadne nanastavaji. Pri snezeni pouze pri
> "zachvatovych" vanicich na jednotky minut. Vzdalenost je 260m, max. doporucena
> pro danou sestavu 750m. Pak je tam druhej kus, max. doporucena vzdalenost 500m,
> provozovano na 200m. Chova se to prakticky stejne.

Co to znamena doporucena vzdalenost ? Jestli jsem to pochopil, tak to
provozujete zhruba na vzdalenost 250m na jedno spojeni. Na www se uvadi
500m-1000m a zdvojnasobeni vzdalenosti znamena cca 1/4 vykonu. Funguje to
jeste na ty mezni vzdalenosti podobne odolne ? (dest, snih)

> Myslite jako takovy ten popis co byva treba v Amaterskem radiu, jak se tam
> rozebira, jak zapojeni ideove funguje, kde nastavaji jake deje a situace

tak.

> Ono to mechanicke provedeni je dulezitejsi nez elektronicke. Elektronicky to
> snad zvladne kazdy alfabet sletovat podle planku, tam snad nemusi bejt
> sahodlouhy vysvetleni. Navic je tam jakysi hruby popis jak to ozivit a
> otestovat.

Ani bych nerekl (tedy pokud tim nemyslite seznam dratu a jejich prurez :-)
v podstate je tam jen par prubehu signalu primo ve schematu. Kdyz to nekdo
blbe zapoji, tezko to najde, kde je chyba. Koneckoncu si to muze stavet i
clovek co rozumi pocitacum, ale uz ne tolik elektronice.

> [...]
>    destilacnimu syndromu
> e) Nesnadne zamerovani. Fix: vyvest svorkovnici s mericim slahounem z pixly
>    ven.
> f) Velky Zluty Nacelnik (Slunicko). Fix: delsi striska, mensi odpor pro PIN
>    diodu, cerny nater vnitrku strisky.
> g) Rozpusteny vnitrni nater (=vodni sklo se sazema) vodou (instalovali jsme v
>    desti :) ). Fix: cerny matovy akrylat.
> h) Mlzeni cocek. Fix: odpory na vytapeni cocky
>
> Vidite, ze elektronicke problemy nebyly, zato mechanicko/meteorologicke, proto
> tolik reci o sroubkach a malo reci o tom, jak elektronika funguje.

Jenze na ty mechanicke problemy prijde kazdy, ale u tech elektronickych
je to slabsi, zvlast kdyz presne nevite ideu jak to zarizeni ma pracovat
a jak maji vypadat prubehy napeti v ruznych uzel. Vam to tak nepripada kdyz
to mate v hlave - vite co jste chtel aby to delalo....

> Mate pravdu, bylo by to lepsi bud predesignovat na "S" hradla (jak mi nekdo
> psal) aby jich tam bylo mene, nebo jeste lepe, na nejaky vykonovejsi

Nemyslim ze je to spatne reseni (zvlast pokud chodi), jen nezvykle .

> vysokorychlostni FET(y) Umite to navrhnout s FET(em/y)?

Ja myslel spis bipolary, nakonec v tech TTL hradlech nic jineho neni.