Nacanie slnecnych kolektorov

Prýmek Aleš Ales.Prymek
Středa Březen 17 14:27:07 CET 2004

J? bych nat??en? ?e?il takto, kolmo ke slunci nastavit sol?rn? ?l?nek kter?
by byl p?ipevn?n na panelu. P?i postupu slunce se na ?l?nku objev? v???
nap?t?, to by otev?elo tranzistor pohonu.Ten by se za?al nat??et (i s
?l?nkem).Kolmo k slunci by se pohon op?t zastavil proto?e by nap?t? na
?l?nku kleslo. A takto dokola. Na konci dne by byl konc?k kter? by vracel
v?e do z?kladn? polohy. Podle mne jednoduch? ?e?en?.

-----Original Message-----
From: vicek.radek@ozjc.cpost.cz [mailto:vicek.radek@ozjc.cpost.cz]
Sent: Monday, March 11, 2002 8:35 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: Nacanie slnecnych kolektorov

Ja to mam cele hotove - tedy rizeni. Je to sice poplatne dobe a mym
znalostem v 15letech, ale bylo to funkcni. K realizaci krome zkusebniho
provozu nikdy nedoslo bo nasi spoluobcane zacli u nas na chate krast ve
velkem. Nemuzem mit na strese ani anteny. Takze se neodvazuju to tam
namontovat.

K veci: Rizeni obsahovalo tydeni program, cidlo na snimani polohy slunce,
diferencialni termostat a logiku pro ruzne chybove stavy (v polovine dne se
zatahne atd.).
Dulezitej je ten diferencialni teplomer, ktery zajistuje spousteni cerpadla
ve spravny okamzik. Uvadi se jako optimalni rozdil pro spusteni 5stC.

Mam hotovej i ten kotvici sloup s prevodovkou. Melo to honit 4m^2 kolektoru
a jako zasobniky mely byt dva 120l bojlery.

Provozoval jsem na tom vzdy pres dovolenou kolektor 0.5m^2, ktery dokazal za

jeden slunecny den ohrat 100l vody na teplotu 70stC v plechovem sudu bez
izolace, vika a jen tak postaveneho na zemi. Chodilo to fakt pekne.

RadekCX

P.S. Klidne se ptejte jednu dobu jsem se o to dost zajimal.