Ultrazvuk.vlozky 40KHz - jedna vlozka prijimac i vysilac (sonar)

STRAKA, Matus magpie
Středa Březen 17 14:26:30 CET 2004

> Ty UST40 se daji pouzit v konstrukci jako vysilac a zaroven jako
> prijimac ? Je ten prvek UST40 schopen prijimat ?
>
> Moje predstava je takova:
> 1. vyslu par pulsu pres UST40,
> 2. vyckam chvilku a zkusim pres to same UST40 nacist.

UST40 su dva druhy - prijimace a vysielace. Ci je medzi nimi rozdiel alebo
nie som neskumal, kupil som UST-40T (trasmiter) a UST-40R (receiver).
Navonok sa nicim nelisia (teda T a R).

Detekcia prekazok - funguje to tak ako pisete, cez UST40-T vyslem, na UST40R
prijmem. Stavba takehoto dialkomera s UZ bola aj niekde na www.hw.cz, ja som
to mal pouzite v diplomke.

> Neexistuji i nejake jine levnejsi prvky ?

Asi nie. Mozete nieco vybrat z fotoaparatov Polaroid, ak mate rozbity, mozno
z nejakych kompaktov. Profi prevedenie ultrazvukoveho snimaca su stovky DM.
UST vychadzalo tusim 150-200/kus.

Mt