Polovatost DC motorku 50W/12V

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:26:16 CET 2004


Tyhle motory byvaji dost vysokootackove, aby pri malem prumeru melo
odstredive cerpadlo tlak. Mimo to princip "dynama", tedy alternatoru u kola
(ale i v aute) je v tom, ze ma napeti naprazdno umerne otackam, ale vlivem
vnitrni indukcnosti, kterou ma komutatorovy motor zanedbatelnou, ma
alternator vnitrni impedanci linearne stoupajici s kmitoctem a vysledkem je
omezeni zkratoveho proudu, resp. proudu pri jmenovite zatezi na hodnotu
nezavislou na otackach. Skutecne komutatorove dynamo by muselo mit regulaci
buzeni a v pripade permanentnich magnetu pulzni nebo hodne ztratovou
linearni regulaci v kotve.
Andel

----- Original Message -----
From: Karel Kulhavy <clock@atrey.karlin.mff.cuni.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Friday, March 29, 2002 11:45 PM
Subject: Polovatost DC motorku 50W/12V


> Nevite, kolik polu muze mit DC motorek 12V/50W z ostrikovace S120?  Je s
> komutatorem a permanentnim magnetem. Kdyz se mi hridelka otoci 60x za
sekundu
> (jizda 10km/h, obvod kolecka 5cm), kolik "kopecku" se mi ukaze za sekundu
na
> osciloskopu?
>
> Chci to pouzit jako dynamo na kolo, a chci, aby to dalo pri 60 otackach
> hridelky za sekundu aspon 6V. Je to u takovychto motorku realne? Mam jit
na
> vrakoviste, koupit ho a nainstalovat na kolo a project se s multimetrem?
>
> Jaky muze byt zhruba proud ktery to da do zkratu pri zminovanych otackach?
> --
> Karel 'Clock' Kulhavy
>


---
Odchoz? zpr?va neobsahuje viry.
Zkontrolov?no antivirov?m syst?mem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.342 / Virov? b?ze: 189 - datum vyd?n?: 14.3.2002





Další informace o konferenci Hw-list