Utlum koaxialu

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:04 CET 2004

Zdravim,

chci se zeptal mozna na samozrejmou vec, ale snad se tim nikdo nepohorsi.

Mam napojenou antenu na CB kabelem RG58 cca 40metru dlouhym (zbyl mi po
starych PC sitich). Jde mi o to ze vim kolik dB je utlum na 100metru.

Ted mne zajima kolik je utlum na 40m delky (obecne jak se to spocita pro
libovolnou delku a frekvenci).

A dalsi vec je nejaky rozdil v utlumu prijimaneho signalu a vysilaneho? Tedy
jak souvisi utlum s prenasenym vykonem. Tedy kdyz poslouham nejaky signal
tak je zatlumen stejne jako kdyz vysilam treba 4W?

Pokud by mi to nekdo nazorne spocital jako praktickou ukazku budu moc rad.

RadekCX