AW: Nacanie slnecnych kolektorov

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:04 CET 2004

Ono to ma i sve nevyhody.
Napriklad musite resit zalohovani te casomiry. Dale i zpetnou vazbu mezi
kolektorem a jednocipem. V pripade vypadku proudu i kdyby vam bezel
mikrocip, ale neotacely se kolektory uz by jste to nikdy nedostavil az zase
druhy den rano.

A nekdy je ztrata jednoho dne prijmu energie natolik zasadni, ze si ji
nemuzete/nechcete dovolit. U mne na chalupe bych za jeden den dokazal
natopit ten jeden 120l bojler, ktery by vystacil na cely vikend. Pak kdyz
mate cely tyden hnusne a napr. v patek se udela hezky a vy to promarnite
napr. tim ze jste se rano opozdil kvuli 3hodiny trvajicimu vypadku je to
smula a jste bez vody.

Kdyz to vezmete kolem a kolem staci vam pomalobeznej motor a prevodovka a
nepotrebujete ani mikrocip. Nebo staci jen casovej spinac aby vam do
kolektoru napr jednou za 5 minut stouchnul. Ale jak rikam neresi to vypadky
proudu.

Jen upozornuji na dukladne promysleni dopadu navrzenych reseni na cely
system a neposuzovat to jen z pohledu jak natacet kolektor za sluncem.

Jen jako pripad pro ilustraci je nutne napr. vyresit to ze v pripade vypadku
proudu vam nepujde obehove cerpadlo a hrozi realne a celkem rychle prehrati
celeho primarniho okruhu. Ja jsem to resil zalozni baterii 24V pro rizeni
kolektoru ktera zajistila chod rizeni, ktere v pripade prehrivani kolektoru
jej odstavila ze slunce. Tohle fungovalo bez ohledu na to jestli elektrika
sla nebo ne. Cerpadlo nemusi jit i z jineho duvodu nez elektrika.

RadekCX