OT - zhodnoceni srozumitelnosti

MK info
Středa Březen 17 14:37:50 CET 2004

No abych pravdu rekl, co se tyce free assebmleru nebo vyvojoveho prostredi,
je to tezka slabota. Jedine free vyvojove prostredi o kterem vim je IAR
Workbench v nejake verzi pro testovani a seznameni s omezenim kodu na
velikost 4KB (k tomu je taky free Simulator taky do 4KB). Co se tyce
assembleru, nasel jsem jeden na http://www.freebyte.com/programming/ jmenuje
se AS. Jenze ja potrebuju psat hlavne v C, takze jsem nucen koupit IAR
WorkBench za cca 11kKc bez DPH :-(.
Free zapojeni programatoru jsem nehledal, pac ho Elatec prodava asi za
1000Kc. Vzhledem k tomu, ze NEC preferuje hlavne programovani zapajenych
obvodu (aspon tak jsem to pochopil na jejich webu) staci cca 7 dratu. Ono to
zarizeni bude asi pekne jednoduche, protoze Elatec tu svou vecicku urcite
udelal sam a je tam jenom zase nejaky NEC a komunikuje to s PC pres UART a
do programovaneho chipu to tlaci pres SPI. Myslim, ze ten NEC v programatoru
je jen prevodnik UART na SPI a mozna parsuje *.hex format na  bloky a
zapisuje je na urcene misto.
Hlavni problem je, ze nemuzu nikde najit dokument  s postupem, jak
programovat FLASH v NECu. :-(

Asi bych mel zminit i klady NECu. K nejhlavnejsim patri nizka cena za vykon.
Taky ma hodne rozsahlou instrukcni sadu a je dost rychly ( za ty prachy :-)

Tot vse co vim o +- free vecech na NEC.
Igor KOPRIVA

----- P?vodn? zpr?va -----
Od: jiri@bezstarosti.cz
Komu: 'hw-news@list.gin.cz'
Odesl?no: 21. ?ervna 2002 11:54
P?edm?t: RE: programovani NEC 78K0

Hned bych se tedy s dovolenim zeptal.

Existuje nejake free zapojeni programatoru a vyvojove prostredi
ci assembler ? Mam stazene jen PDF, do ktereho jsem kdysi
jen strcil nos, ale mozna kdyz nam napisete, kde co k nim
nejlepe pouzit, rady zajemcu se treba rozsiri.

--
Jiri Bezstarosti