OT: Nejkratsi spojmice mezi dvema body na kouli

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 14:37:48 CET 2004

>Pisu si programek na vypocet vzdalenosti lokatoru na zemekouli. Stacil by me
>tedy nejaky odkaz na to jakym zpusobem vypocitaji namornici ze zem.souradnic
>nejkratsi spojnici.
>Nejhorsi je ze si tady v kanclu nemuzem vzpomenout ani na nazev te krivky. :-

Myslim, ze toto odvetvi matematiky se nazyva sfericka geometrie. Krivka (oblouk zminene hlavni kruznice) se jmenuje loxodroma. Naopak cesta pod stalym azimutem se nazyva ortodroma. (Pripadne naopak, latinu jsem nikdy nemel.)

J. Hanzal