off topic Re: BRNO versus OSTRAVA

Michal krestan
Středa Březen 17 14:37:44 CET 2004


-----Original Message-----
From: AZE <aze@seznam.cz>
To: hw-news@list.gin.cz <hw-news@list.gin.cz>
Date: 26. ?ervna 2002 21:29
Subject: Re: off topic Re: BRNO versus OSTRAVA


>To snad tady nikdo nepopiral, ale nemel by se jejich vyznam
>na ukor odbornosti tak zvelicovat. K jejich hodnoceni
>by se melo pristupovat jinak nez na skolach netechnicky zamerenych.
>Jak uz jsem psal, je nelogicke treba z dejepisu ci kvuli jiz zminovane
>B. Nemcove propadnout.
>AZE


To me neda, abych se nepridal. Ja jsem cca jeste pred 2 lety byl na gymplu a 8 let rudeho teroru opravdu stalo za to. Priznavam, ze sice byla moje chyba, ze jsem se tam tenkrat prihlasil, ale to je jina vec. V podstate vyuka cestiny zde byla postavena pouze na uceni telefonniho seznamu typu autor->dilo. To je uplny nesmysl, ktery je uplne na nic, tak nezbyvalo, nez abych to vyresil jinak, nez se to ucit. Tak jsem s vlastni technikou vydrzel az do maturity a tam jsem pouzil to nejtrivialnejsi reseni. Jelikoz literaturu bych se asi nikdy nenaucil, tak jsem si vytvoril vlastni sluchatko, ktere jsem mel integrovane primo do ucha a bylo soucasti hands-free sady od meho telefonu. Na druhe strane telefonu stacilo uz posadit nekoho k PC a ja jen opakoval, co jsem slysel;-) Pokud by nekoho zajimalo, jak jsem byl zapezpecen proti moznemu odhaleni, tak to byo opravdu velmi dobre promysleno. Sluchatko bylo vybracni (nemelo membranu, tu tvoril mu sluchovod), drat z ucha mel 0.1mm a barvu!
 mych vlasu a sluchatko bylo vice nez 1cm uvnitr ucha. Jedina moznost odhaleni by snad byla ramovym detektorem, co je na letisti, nebo merenim elmag.pole;-) Sice to asi nesmerovalo primo k diskuzi, ktera tu probehla na tema naseho vzdelavaciho systemu, ale toto je nazorny priklad, kam takovy zpusob vyuky vede. Bud se najde student, ktery se to pres veskery odpor nauci a ihned zapomene a nebo to nejak "obejde". Ti, co si to pamatuji dodnes, tak to uci a pokud ne, tak se jedna o zcela zanedbatelne procento.

            Michal




>
>----- Original Message -----
>From: "Honza" <marver@centrum.cz>
>To: <hw-news@list.gin.cz>
>Sent: Monday, August 26, 2002 9:16 PM
>Subject: Re: off topic Re: BRNO versus OSTRAVA
>
>
>| Ale premyslel jste nad urovni mysleni 14-ti leteho a 18-ti leteho cloveka?
>| Nejsem zastancem vyuky humanitnich predmetu na strednich skolach technickeho
>| tipu, ale jsem pro zasadni vyuku predmetu, ktery by kombinoval cesky jazyk,
>| dejepis a zaklady spolecenskych ved do jednoho bloku tak, aby si studenti,
>| kteri odmaturuji uvedomili, ze jejich obzor nekonci pouze u techniky.
>|
>| Honza
>| student FEKT VUT Brno
>|
>|
>| ----- Original Message -----
>| From: "Ales Prochaska" <prochaska@alsoft.cz>
>| To: <hw-news@list.gin.cz>
>| Sent: Wednesday, June 26, 2002 5:53 PM
>| Subject: Re: off topic Re: BRNO versus OSTRAVA
>|
>|
>| > Tohle je na strasne dlouhou a nekonecnou diskusi. Podle mne by melo
>| > "povinne" obecne vzdelani koncit se zakladni skolou (myslim tu cca
>| > devitiletou), ovsem ta by musela byt koncipovana tak, aby poskytla
>| > opravdu hodnotne vzdelani a aby ho poskytla kazdemu tolik, co se do
>| > nej vejde (=castecne diferencovane vzdelani - socialisti mne ubijou).
>| > Co se tyka skladby predmetu, myslim, ze na ZS by se nemela moc menit.
>| > On totiz i takovy dejepis je nesmirne uzitecny, protoze inteligentni
>| > clovek si z historickych udalosti odvodi invarianty lidskeho chovani a
>| > bude je umet pouzit. Vedet, kdy se narodil Zizka je pochopitelne
>| > nesmysl. Dulezite je uvedomit si, ze se jeho hnuti dostalo k moci
>| > stejnym zpusobem jako spousty jinych pred nim, po nem a nejspis i v
>| > budoucnosti. To ovsem ve skole nikdo ani nenaznaci, natoz aby to
>| > cilene ucil.
>| >
>| > Stredni skola by mela ucit hlavne tu praxi + souvisejici teorii
>| > (matika, fyzika, ...), zakladni vzdelani mela dat uz zakladni skola
>| > (jak se to rymuje :-)) Gymnazia poskytujici dalsi obecne vzdelani se
>| > tim pochopitelne nevylucuji, ale proc ucit na prumyslovce cestinu, to
>| > skutecne nevim. To ma clovek uz davno umet. A vedet, kdy kdo napsal
>| > nejakou knihu a pri tom ji ani necist - to je skutecne vrchol
>| > stupidity.
>| >
>| > Ales Prochaska
>| >
>| > > Nemam nic proti vseobecnemu vzdelani, ale uz na odborne zamerene
>| > > stredni skole by mel byt kladen duraz predevsim na odborne predmety
>| > > a PRAXI. Co je to platne, kdyz zak muze propadnout z dejepisu,
>| > > protoze nevi, kdy se narodil Zizka, nebo ze zminene cestiny, protoze
>| > > si nepamatuje v kolika letech a ve ktere hospode zacal psat Hasek
>| > > Svejka? Za samozrejmost povazuji vyuku cestiny po strance pravopisne
>| > > a slohove a jinych jazyku vubec. Ale kdyz ve srovnani s tim maji v
>| > > rozvrhu 1 hodinu praxe za 14 dni...? Setkal jsem se i s absolventem
>| > > SPSE, ktery premyslel, na ktere dutince zasuvky ve zdi je + a kde -.
>| > > To neni vtip, ale realita. Je prece temer jiste, ze technicky
>| > > nadaneho kluka nebavi dejepis a sem tam si muze splest i/y, protoze
>| > > proste na humanitni obory nema bunky a sel na techniku. Ucitele (a
>| > > hlavne ucitelky) dejepisu a jinych netechnickych predmetu by meli k
>| > > zakum jinak pristupovat na gymnaziich a jinak na technicky
>| > > zamerenych skolach. Myslim ze u takovych predmetu by se ani nemelo
>| > > znamkovat, ale mohlo by se zavest neco jako zapocet. Bohuzel tomu
>| > > tak neni. I ja si pamatuji na stupidni "vstupni" testy ke zkouskam z
>| > > atomove z fyziky nekdy v 6 semestru na VS, kdy duvodem vyhazovu byla
>| > > pravopisn? chyba typu chybejici tecky nad i. Spousta lidi musela jit
>| > > kvuli tomu na zkousku nekolikrat a nekteri az po prazdninach,
>| > > samozrejme i ja. Da se to nejak slusne komentovat? Jsou proste i
>| > > lide, kterym by se melo ze zakona zakazat ucit. Mozna ze jednim z
>| > > kriterii hodnoceni a ohodnoceni ucitelu by mela byt znamka, kterou
>| > > by ucitele dostavali od zaku aspon 2x za rok. uffffff... AZE
>| >
>| >
>| >
>| >
>| >
>| > > ----- Original Message -----
>| > > From: "Ales Prochaska" <prochaska@alsoft.cz>
>| > > To: <hw-news@list.gin.cz>
>| > > Sent: Wednesday, June 26, 2002 2:49 PM
>| > > Subject: Re: off topic Re: BRNO versus OSTRAVA
>| >
>| >
>| > > | Ponekud depresivni, neni-liz pravda. Mozna, ze by se dalo zasahnout
>| > > | nejak krute direktivne shora, po kouskach samozrejme. Treba v prvni
>| > > | etape zakazat v dejepise zkouset z letopoctu, v cestine prerikavat
>| > > | bytobycejnybystrykobylabylinabyk, v hudebni vychove zpivat na znamky,
>| > > | ono by se v kazdem predmetu neco naslo.
>| > > |
>| > > | Ales Prochaska
>| > > |
>| > | >>> Protoze za par let budu s mymi detmi take resit na jakou skolu
>| > | >>> jit, a na gymplu kterym jsem prolezl, dosud smrdi stejne vykopavky
>| > | >>> a moralmi nebo odborne odstrasujici pripady.
>| > | >>> Otazku 'co s tim', si radeji nedovolim polozit, je prilis smutna.
>| > | >>> PZ
>| > > |
>| > | >> OT, omlouvam se predem:
>| > | >> Mam moc prace a moc neodpovidam, tady mi to ale neda, protoze me to
>| boli,
>| > | >> stejne jako Vas, strasne moc.
>| > | >> Vychodisko je generacni vymena a vychodisko je pouze v nastupujici
>| generaci.
>| > | >> Velice neprijemne je predevsim zjisteni, ze TAKE BOHUZEL soucasni
>| ucitele
>| > | >> (mladi) jsou stale vychovavani starymi pedagogickymi principy
>| (starych
>| > | >> ucitelu na VS - a ted si predstavte, ze to jsou dnesni mladi ucitele
>| SS ...
>| > | >> jak to ted bude vsechno dlouho trvat ...), trochu vulgarneji receno,
>| starym
>| > | >> prezitym a zcela individualitu nevychovavjicim skolstvim. Proto to je
>| proces
>| > | >> neuveritelne dlouhodoby. Kdyby mel byt vyresen okamzite, musel by
>| jste nekde
>| > | >> oddelene pripravit na modernich a inteligentnich zakladech 250000
>| ucitelu
>| > | >> pro ZS, SS a VS, potom vsechny soucasne az na vyjimky poslat na mesic
>| a
>| > | >> dosadit tyto nove. Bohuzel to mozne neni, tim spise, ze nebezpecnost
>| mnoha
>| > | >> soucasnych je v tom, ze cim mene pro zivot vyznamny predmet (a nejen
>| na VS)
>| > | >> uci, tim vyse hierarchicky je v prislusnych studijnich planech
>| zakotven a
>| > | >> tim lepe si dotycny drzi svuj flek a broji za vliv.
>| > | >> Ucim na Pedagogicke fakulte, vidim kolem sebe mnoho mladych lidi,
>| budoucich
>| > | >> ucitelu a presne poznavam budouci afektovane ucitelky cestiny, ktere
>| jsem
>| > | >> nesnasel, stejne ale jako budouci vynikajici odborniky se super
>| vztahem k
>| > | >> mladym lidem, kteri ale asi bohuzel ve vetsine pripadu z vyse
>| uvedenych
>| > | >> duvodu do skolstvi nepujdou :( ... ale i v tech nekolika desitkach co
>| > | >> opousti nasi fakultu a preci jenom se pokusi klima v skolach zmenit a
>| kterym
>| > | >> je jim soucasny skolsky system cizi, je nadeje pro budouci generace.
>| > | >> Presto vsechno si ale myslim, ze sebelepsi skola nenahradi rodinu. I
>| dnesni
>| > | >> "postrachove" fakult (my jsme je take meli, muj kolega je jednim z
>| nich
>| > | >> :)))) ) museli nejak k onomu nepochopitelne odtazitemu vztahu k
>| mladym lidem
>| > | >> na VS prijit, nekde to pochytit. Nekde prijit na to, ze ta spetka
>| toho co
>| > | >> znam ja, a na ni baziruju, je tak dulezita, ze mi dava pravo nekomu
>| urcovat
>| > | >> co ma a nebo nema umet a jeste tim rozhodovat o jeho dlasim zivote na
>| > | >> zaklade vedomosti. Tady je prave chyba. Dokud nebudou ucitele, kteri
>| se
>| > | >> budou schopni povznest nad neznalost studentu, bude to jak rikate.
>| Svym
>| > | >> budoucim ucitelum na SS a doufam, ze i VS, sec mi sily staci kladu
>| prave
>| > | >> toto na srdce ...
>| > | >> Hezky den, Simon Cihelnik
>| > > |
>| > > |
>| > > |
>| >
>| >
>| > > ---
>| > > Odchoz? zpr?va nebsahuje viry.
>| > > Zkontrolov?no antivirov?m syst?mem AVG (http://www.grisoft.cz).
>| > > Verze: 6.0.372 / Virov? b?ze: 207 - datum vyd?n?: 20.6.2002
>| >
>| >
>| >
>|
>|
>
>
>---
>Odchoz? zpr?va nebsahuje viry.
>Zkontrolov?no antivirov?m syst?mem AVG (http://www.grisoft.cz).
>Verze: 6.0.372 / Virov? b?ze: 207 - datum vyd?n?: 20.6.2002
>
>





Další informace o konferenci Hw-list