off topic Re: BRNO versus OSTRAVA

AZE aze
Středa Březen 17 14:37:44 CET 2004

Vzpomel jsem si na scenu z filmu "Marecku, podejte mi pero!",
kde jeden student v hodine jazyka ceskeho rekl, ze
19 stoleti nazyvame stoletim pary, protoze to slysel v hodine
fyziky, coz se ale cestinari vubec nelibilo. Neni to krasna ukazka toho,
jak to ve skolach chodi? Jen pan Kemr pri rozboru
basne Jana Nerudy pochopil souvislosti, ze "noha parou
cvala", tedy ze i Neruda zil v dobe rozvoje parnich stroju a techniky vubec,
ale bylo mu to houby platne. Byl pak radeji zticha, protoze
ostatni vcetne cestinare by z nej udelali hlupaka. Je to krasna ukazka potirani
samostatneho mysleni.
To je uplne spatne. Prave tento postreh mel kantor ocenit. Takove a jine
historicke souvislosti by se mely ucit, ne potirat.
V dejinach nikdy neprobiha jedna cast deni izolovane od jinych.
Dejepis se ale uci spis jako plana politika plna letopoctu, a jine souvislosti,
napriklad s vyznamnymi objevy a vynalezy, dulezitymi pro zivot, se neuci.
Vetsinou vime, jak vypadali slavni politici ve zralem veku,
ale kdo to byl napriklad Bohr a jeho zaci, kteri vetsinou spachali sva
vyznamna dila v mladem veku, o tom se dovidame nekde uplne
jinde az mimo skolu. Einsteina zname vetsinou z rozjivene fotky ve starsim veku,
ale kdo z absolventu technickych skol zna blize jeho zivotopis a vi, za co
vlastne dostal Nobelovu cenu? Tyto veci se dovidame az z ruznych
historickych filmu, ktere se sem tam objevi.
To jsme si zase pekne postezovali....
AZE

| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |

| ---
| Odchoz? zpr?va nebsahuje viry.
| Zkontrolov?no antivirov?m syst?mem AVG (http://www.grisoft.cz).
| Verze: 6.0.372 / Virov? b?ze: 207 - datum vyd?n?: 20.6.2002

---
Odchoz? zpr?va nebsahuje viry.