off topic Re: BRNO versus OSTRAVA

Locker Martin locker
Středa Březen 17 14:37:44 CET 2004

> A jeste jedna pripominka k dejepisu - proc se tedy v dejepisu na
> strednich odbornych skolach vice neuci o vyznamnych osobnostech
> ze sveta techniky? Neslysel jsem nikdy jmeno Tesla, Edison.....

Ucim 7 rokem na SPS, a s timto nazorem jsem jiz taky prisel, ze by v
dejepise misto spousty nezazivnych dat mohli ucit neco jako historie
vedy a techniky. Ale samozrejme jsem neuspel, komu by se chtelo v 50
menit to co uci uz 25 let (jinak proti dejepisari nic nemam).
Jinak muj nazor je, ze zakladka by mela naucit pouze zaklady, cestina
pravopis, matematika nasobilku a zlomky. Oni tam do nich cpou vsechno
mozne a vysledku neumi nic. Nepral bych vam ucit mechaniku, kde stale
resite problem scitani zlomku a uprav rovnic. Nakonec neucite
mechaniku, ale matiku.

Myslim, ze se v tomto asi shodneme. Vetsina je toho
v lidech (kantorech). Problem je v tom, ze kantora nelze jednoduse
sehnat, myslim opravdoveho ucitele (ti, co neco opravdu umi, jdou
delat radeji neco jineho, a ti ostatni uci, tak jak umi).

Omluvte OT, ale musel jsem si take trochu ulevit, kdyz se mi s tim
nedari nic delat.

						S pozdravem

Martin Locker
VOS a SPS Rychnov nad Kneznou