krystal

Ales Filip alesfilip
Středa Březen 17 14:33:46 CET 2004

ln(x) se da rozvinout do ruznych rad, jedna mozna je

                       2*(x-1)^i
                       i*(x+1)^i

ale konverguje dost pomalu, je potreba vypocitat asi n/2*x clenu, kde
n je pozadovana presnost (pocet desetinnych mist) vysledku
(matematici, nebijte mne).

Potom jsou v literature popsany spousty ruznych dalsich (mnohem
lepsich a vetsinou silene slozitych) rozvoju a aproximaci, takze v
"opravdovych" matematickych knihovnach se ta vyse uvedena nepouziva.

Ales Prochaska