Panel

jan žižka jan_zizka

From: "Vena Kovar" <vkovar@zlatestranky.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Thursday, June 06, 2002 9:06 AM
Subject: Re: Re(2x): OT: Tepelne cerpadlo

> Take bych rad neco zjistil...
> Bratr hodla take nejake TC poridit. Jeho dum stoji na miste zavezeneho
> rybnika a spodni voda temer neni spodni vodou, protoze je cca pul az metr
> pod terenem. Proste pokud vykopu jamu metr a pul hlubokou, druhy ci treti
> den ji mam skoro z poloviny plnou vody, prestoze neprsi. Je tento stav
> nejakou vyhodou z hlediska tepelne vodivosti a kapacity, v porovnani s
> relativne suchou "normalni zeminou" ? Mysleno je samozrejme pro odebirani
> tepla tepelnym cerpadlem. Prosim, byl vdecen, pokud by mi nekdo objasnil,
> jak to je.
> [...]
Podstatn? je, zda ta spodn? voda je "stojat?" (tedy jde pouze o "nas?klou"
zeminu), nebo jsou zde spodn? prameny a doch?z? k "v?m?n?" t? spodn? vody.
Pokud p?jde pouze o onu "nas?klou zeminu" tak je situace obdobn? jako "bez
vody". Kdy? za?nete "od?erp?vat teplo (co? je smysl T?) tak se cel? oblast
ochlazuje. Je tedy v?hodn?j?? vodu ?erpat a vypou?t?t jinam, abyste dos?hl
"proplachov?n?" a nov? p?it?kaj?c? voda V?m p?in??ela energii (teplo) i ze
vzd?len?j??ch oblast?. T?m dosahujete vlastn? v?t?? v?m?nn?kov? plochy.
(Mus?te doufat, ?e tam n?kdo nem? tak? T?) Snahou toti? je, abyste pracoval
s co nejteplej?? vodou na vstupu, nebo? t?m roste ??innost (topn? faktor)
T?.

S pozdravem Jan Nov?k

---
Odchoz? zpr?va neobsahuje viry.