Oznameni: miteLINUX pro moduly DIMM-PC/386, 486 a 520

Jan Kratochvil short
Středa Březen 17 14:31:19 CET 2004

Hi,

Predpokladam, ze Mite.cz "Linux distribuce" obsahuje alespon neco odvozene
z Linux kernel, ktery podleha licenci GPL-2.0 (striktne verze 2.0) na produkt
"Linux kernel", pro vynuceni podminek licence postaci. Obdobne aplikovatelne
samozrejme na vetsinu dalsich komponent (bohuzel vyjimkou jsou ale vcelku caste
licence typu BSD ci primo BSD-licence sama).

On Tue, Jun 18, 2002 at 10:55:38AM +0200, jiri@bezstarosti.cz wrote:
> Ja bych myslel, ze staci ze jsou zdrojaky dostupne,
> nemusi byt vystavovany a tedy pokud Vam je poslou,
> neni zadny duvod k panice. Nebo to chapu spatne ?

Ano, to postaci (dle bodu 3.b, 3.c neni aplikovatelne, nebot Mite.cz JE
komercni subjekt). Ale nestaci jen, ze "jsou dostupne", distribuovany
binarni/object kod MUSI obsahovat explicitni nabidku zaslani zdrojovych textu
distributorem (protoze zdrojove texty nebyly prilozeny dle body 3.a).

Nechce se mi ted onen Mite.cz Linux zkoumat, ale dle textu zde uvedeneho mam
pocit, ze existovala alespon jedna distribuovana verze Mite.cz Linux, kde
takova nabidka nebyla uvedena. Tim jiz byl tedy porusen bod 3 a na zaklade bodu
4 jiz firma Mite.cz ztratila pravo na distribuci komponenty Linux kernel.

Tato ztrata prav na kopirovani Linux kernel jiz v minulosti nastala a prava
muze firma Mite.cz ziskat zpet pouze na zaklade opetovneho prideleni prav vsemi
autory produktu Linux kernel (radove tisice lidi to budou), nebot prispevky do
Linux kernel nejsou podmineny (a ani neni zvykem) prevedenim autorstvi - navic
nektere zeme (napr. CR) ani svym pravnim systemem neumoznuji prevedeni
autorstvi (a Linux kernel samozrejme obsahuje dost prispevku i od autoru z CR).

Upozornuji, ze IANAL(*), ale tento pripad jiz ma v USA svuj precedens (ve
prospech licence GPL), vice viz (reversne-chronologicky, viz "sid"):

http://slashdot.org/article.pl?sid=02/03/01/2328236	Judicial Order in MySQL AB vs. Nusphere Suit
http://slashdot.org/article.pl?sid=02/02/28/0053234	NuSphere vs. MySQL AB Hearing
http://slashdot.org/article.pl?sid=02/02/26/1915212	MySQL AB and Nusphere Go to Court Over GPL
http://developers.slashdot.org/article.pl?sid=01/08/14/1210238	Open Source Database Underdogs
http://slashdot.org/article.pl?sid=01/08/02/1213237	MySQL AB Counter Sues NuSphere for GPL Violation
http://slashdot.org/article.pl?sid=01/07/14/1730220	MySQL & Nusphere
http://slashdot.org/article.pl?sid=01/07/12/1453210	MySQL.com vs. MySQL.org?

Jan "Lace" Kratochvil

(*) =I Am Not A Lawyer=nejsem pravnik (tedy nastesti)