Elektromagnet

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 14:29:22 CET 2004

At 23:07 14.6.2002 +0200, Petr Krc wrote:

>Ano, ale pak tam bude pusobit i radialni sila. To 'U' by  bylo lepsi
>dat z obou stran, aby to bylo symetricke, nebo jak radil Ales - dej
>to do zelezne trubky s zeleznymi cely.

OK,tak to zkusim...

>NE! Uvnitr civky nesmi byt dalsi magneticky mekky material, musi
>tam byt vzduchova mezera, do ktere se zasune to jadro. Zelezna
>kostricka by zkratovala magneticky tok, ktery ma jit prave tim
>vzduchem.

No to je mi jasne,ze ta kostricka nemuze byt vcelku,ta mezera je mi
jasna.Myslel jsem,ze ta trubicka vevnitr bude prerusena.Nebo to cele ma byt
jen kolem civky a do te diry pro jadro uz nema nic zasahovat?
Sorry,omlouvam se za natvrdlost,ale asi jsem ve skole chybel na magnetismus ;-<

>Udelej ji tak, abys dosahl maximalniho poctu AmperZavitu (proud civkou
>omezen ohmickym odporem civky krat pocet zavitu vinuti) s minimalni
>hmotou materialu (tedy je-li to cilem).
>Civka by mela byt minimalne tak dlouha, aby prekryvala celou vzduchovou
>mezeru jadra (radeji delsi).

Hmm,tak ja to nejak zkusim ubastlit.Ja vezmu tu civku co jsem uz
namotal(navijeni civek je vubec odporna cinnost ;-( ) a zkusim ji
opancerovat.Uvidime kolik ji to prida na sile...

Kazdopadne diky vsem za rady,clovek se alespon porad uci...
S pozdravem           with best regards
                 EZA-TV Vrchlabi
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
    Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
    543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
    Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv