Quaderna

Lukas Grepl L.Grepl
Středa Březen 17 14:29:12 CET 2004

Abych jeste usajnil, jak jsem to cele myslel.
Cely by to mnelo vypadat asi tak, ze kod, ktery
by byl v C by se prekladal jen do asm.
Nevidim duvod psat kompletni prekladac az na uroven
vypisu hex souboru. To by byla prace pro MPLAB.
Cela prace by se pak jen soustredila na univerzalni jadro,
ktere by dokazalo pruzne reagovat na zmenu ciloveho procesoru.
V konecne fazi je to jen udano velikosti pameti dat, pameti programu,
moznosti prepisovat kod za behu a sadou odkazu do pameti(registry).
Na optimalizaci by to nemelo mit zasadni dopad.
Pokud by se takovy nastroj mnel stat uzitecnym, bylo by nutne
umoznit i simulace programu.

Taky Ales Prochaska ma pravdu s tim Pascalem,
co se tyce prekladu, tak by byl jednodussi.
Jenze druha vec je, ze lidi na techto
procesorech pouzivaji asm a C. Prijit s Pascalem,
to by byla takova divna vec, ktera by se mnoha
lidem pricila. Vidim nektere reakce treba na C,
ale spis obecne vyssi jazyky, jez hlasaji nepouzitelnost.
(Neudupejte mne svymi nazory, ja tim nerikam, ze vyssi
jazyk je lepsi nebo horsi, jen k praci efektivnejsi.)

Uz tu zaznel nazor, ze kdyz jsem s tim prisel,
tak bych zase mnel odejit a vratit se s necim,
co by trochu povzbudilo.
S temito nazory souhlasim, jenze ja nemam
vyhodu, kterou skyta placena prace.
Studenti to maji porad blby, ale to jste uz poznali
sami taky. A to je moje omezeni. Mam jen tolik casu,
kolik mi skola poskytne a to neni moc.
(Nerikam tim, ze pracujici na tom jsou lip,
jen maji to sve zazemi.)
Proto ten napad na realizaci s nekym,
kdo by se pridal.

No nejlepsi by bylo uz zacit.