Re(2x): OT: Tepelne cerpadlo

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:26:13 CET 2004

Jenze potom je zahrada dokonale promrzla. Systemy, ktere berou teplo ze
vzduchu, zase maji pri nizke teplote mensi ucinnost. Problem tepelneho
cerpadla je v tom, ze sice dostanete 2x az 2,5x vic tepla nez z odporoveho
topeni, ale porad je to o dost mene, nez spotrebovala tepelna elektrarna pro
vyrobu elektriky pro vase cerpadlo. Daleko lip se mi libi kogenerace, kdy
plynovy motor pohani generator a odpadnim teplem (cca 70% energie) se
topi. Problem je v tom, ze rozvodne zavody tu energii vykupuji mozna za 1/4
ceny, za kterou vam ji prodavaji.
V nejake chytre knize jsem se docetl, ze idelni by bylo tepelne cerpadlo
pohanene spalovacim motorem na plyn. Tak jsem si spocital: z 1 KW privedene
energie se 700W premeni v motoru na teplo, 300W na mechanickou energii. Z ni
vyrobim tepelnym cerpadlem v lepsim pripade 750W (mozna jen 600W). Vysledny
tepelny vykon je cca 1300 az 1450W. Vyplati se za tento zisk porizovat
motor, kompresor a vsechno okolo a jeste to udrzovat? Mozna ve velkych
kotelnach, ale ne doma. Pri pohonu elektrikou vypada ten zisk lepe, ale
tepelne elektrarny maji ucinnost pod 25%, takze celkova tepelna ucinnost
soustavy tepelna elektrarna - tepelne cerpadlo je 50 az 60%. Jedine, cim se
to da oduvodnit, je spalovani toho nejlevnejsiho uhli a odsireni elektraren.
Andel

Alespon co jsem se zajimal tak staci na RD zakopat na zahrade cca 300m 1/2"
hadice do hloubky cca 1.5-2m.

RadekCX