Re(2x): OT: Tepelne cerpadlo

Vena Kovar vkovar
Středa Březen 17 14:26:08 CET 2004

> Jen?e v?echny kr?sn? marketingov? teorie pom?j? docela z?va?n? fakt -
pokud
> nem?te ?eku v dosahu a berete energii ?ist? z teploty tuh? hl?ny, kles?
> jej? pr?m?rn? ro?n? teplota a nestihne se p?es l?to vyh??t na p?vodn?
> teplotu stavu "p?ed ?erpadlem". Tak?e ona par?dn? ??innost je tu jenom
> prvn?m rokem, dal?? roky je u? ni???.
>
> Fakt je nejlep?? ta ?eka (potok).

Take bych rad neco zjistil...
Bratr hodla take nejake TC poridit. Jeho dum stoji na miste zavezeneho
rybnika a spodni voda temer neni spodni vodou, protoze je cca pul az metr
pod terenem. Proste pokud vykopu jamu metr a pul hlubokou, druhy ci treti
den ji mam skoro z poloviny plnou vody, prestoze neprsi. Je tento stav
nejakou vyhodou z hlediska tepelne vodivosti a kapacity, v porovnani s
relativne suchou "normalni zeminou" ? Mysleno je samozrejme pro odebirani
tepla tepelnym cerpadlem. Prosim, byl vdecen, pokud by mi nekdo objasnil,
jak to je.
Dalsi moznosti je vrt, ktery v teto lokalite bude samozrejme brzy zaplaveny.
Je mozno opet vyuzit vyhod vody, prestoze to neni voda tekouci ?

BTW barak je docela dobre zalozeny, takze pokud se na tomhle bahne pohne,
tak cely v kuse :-)

Vena Kovar