Linux a PCB

Tom Mazouch mazouch
Středa Březen 17 14:37:34 CET 2004

Vaclav Peroutka wrote:

> Zdravim,
>
> mel bych dotaz, urcite tady jsou i Linuxaci, co pouzivate na kresleni
> schemat a plosnych spoju (zvlaste to druhe) ?
>
> Ja zatim pouzivam "pcb", ale to je spise na jednodussi veci. Tam jsem
> neprisel na to, jak posunout skupinu vice oznacenych bloku a pak jak

Mozna to nechapu spravne, ale pokud si neco oznacim (at uz je to cokoliv
a kdekoliv), tak to pak muzu cut&paste. Je ale pravda, ze jsem nikdy
necitil potrebu soucasne sibovat s jednim T u leveho kraje desky a dvema
R u praveho kraje.

> jednoduse pridat dalsi komponenty do knihoven. Coz jsou vyrazne minusy.

Ty knihovny jsou uuuudes. Obchazim to tak, ze si maluju elementy a ty
pak shromazduju v souborech (co element to soubor). Stejne ty knihovni
prvky vetsinou nejdou pouzit (velky drilly, maly pady, odpory s jednim
padem ctveratym a podobny uchylnosti).
Kdysi jsem v zachvatu "pronikavosti" hodlal proniknout mechanismem
knihoven, ale zjistil jsem, ze vyrazne mensi drinu predstavuje vyse
naznacena cesta.
Pokud by se ale nasel frajer, co si v M4 pise i nakupni seznam do
hypermarketu :-), tak by to mozna zvladl.

> Na druhou stranu lze vysledny soubor lehce editovat v textovem editoru,

To je k nezaplaceni. Co nejde naklikat, jde (s pouzitim mozku) naklofat.

> protoze ma textovou strukturu neco jako EDIF.
>
> Uvazoval jsem o Eaglu, jenze pokud bych nekdy potreboval kreslit neco
> slozitejsiho, tak mi Eagle stacit nebude. Chtel bych mit vsechno v
> jednom softwaru a ne X ruznych.
>
> Na inetu jsem nasel GAEL, je to i s kreslenim schemat - mate s tim nekdo
> zkusenosti ? A nebo existuje neco jineho co je pouzitelne ?
>
> Vasek

TomM

P.S. Na PCB mi nejvic vadi absence eaglovskejch padu X/YLongOctagon.
Kolecka pro svaby jsou bud maly a nedrzi, nebo velky a nejdou delat
pruchody.

P.P.S. V pripade zajmu bych tu svou sbirku elementu poskytnul (neni
dokonala, ale je aspon nejaka).